بازديد از اتحاديه تعاوني دهياري هاي استان 1397/01/01

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي، روز يكشنبه مورخ دهم تيرماه سال جاري سيدحسين مجتبوي رياست اتاق تعاون استان، هادي ابوي دبير اتاق تعاون و رئيس كانون انجمن هاي صنفي كارگران استان، محمد سنجري مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اسماعيل سلطانخواه مدير تعاون، محمد عجمي رئيس اداره حراست اداره كل از اتحاديه تعاوني دهياري هاي استان بازديد بعمل آوردند و پس از بازديد ساختمان اداري و بخش هاي مختلف اين اتحاديه در جلسه اي با مدير عامل و اعضاء اين اتحاديه به گفتگو پرداختند.
مهندس مجتبوي رئيس اتاق تعاون استان ابتدا ضمن قدرداني از زحمات مديران و معاونين اداره كل به خصوص مديركل گفت: اينگونه بازديد ها به عملكرد اتحاديه ها و تعاوني هاي استان كمك شاياني ميكند كه اتاق در دستور كار خود قرار داده و مقرر شده هر ماه از تعدادي اتحاديه و تعاوني فعال با محوريت اتاق با حضور مهندس سنجري بازديد بعمل آيد و با جلساتي كه با مديران عامل گذاشته مي شود نقاط قوت و ضعف تعاون در استان شناسايي گردد.
رئيس اتاق تعاون استان در ادامه ضمن آرزوي موفقيت براي مدير عامل و اعضاء اين اتحاديه در بيان داشت: جلب مشاركت هاي مردمي در تعاون و حضور موثر شركت هاي تعاوني در هدايت و راهبري امور مي تواند موثر و موجب رشد و تقويت بخش خصوصي شده و با بهره مندي از ايده هاي نوين زمينه هاي شكوفايي اقتصادي را بيش از پيش فراهم آورد.
مجتبوي با تاكيد بر لزوم كارآمدتر شدن تعاوني ها افزود: ايجاد اشتغال يكي از اهداف و برنامه هاي اصلي دولت است كه در اين راستا نقش و ظرفيت هاي تعاون بي بديل و تعيين كننده خواهد بود و در همين راستا اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني مي توانند ارتباط بيشتري با اتاق تعاون استان داشته باشند در همين راستا كميسيون هاي تخصصي اتاق آماده مشاوره و شناسايي فرصت ها، ايده ها و تعاوني هاي برتر مي باشند.
 
 آهويي مدير عامل و عضو هيئت مديره اتحاديه تعاوني دهياري هاي خراسان رضوي ضمن تشكر از حضور مديركل اداره تعاون و رياست و دبير اتاق تعاون استان در اين اتحاديه در مطالبي عنوان نمود : رويكرد و نگرش اين اتحاديه نسبت به گذشته تغيير و تحولات فراواني داشته است و يكي از اصولي كه آن را با جديت دنبال نموده و در دستور كار داريم بحث آموزش و نظارت از شركت هاي تعاوني است .
 آهويي ضمن ارائه گزارش عملكردي از اقدامات اين اتحاديه گفت : ما بحث مشاوره حقوقي ، مالي ، ماليات بر ارزش افزوده و آموزش هاي ترويجي را با جديت دنبال نموده و امروز از تمام ظرفيت خود براي تسهيل گري ، توانمند سازي و توسعه شركت هاي تعاوني استفاده خواهيم كرد.
 
در ادامه اين جلسه محمد سنجري ضمن تشكر و خداقوت به مدير عامل و اعضاء اين اتحاديه در سخناني اظهار كرد: مزيتي كه اتحاديه دهياري ها نسبت به ساير تعاوني ها دارد اين است كه علاوه بر يك تشكل ، فعاليت اقتصادي نيز در آن وجود دارد و اين اتحاديه مي تواند به عنوان يك بازوي اجرايي قوي در كنار دولت و در كار آباداني روستاها كمك نموده و همچنين بستري را براي مهاجرت معكوس فراهم نمايد. وي افزود: كسب منافع و اشتغال چنانچه در روستاها ايجاد گردد ماندگاري مردم در روستاها بيشتر شده و شما مي توانيد در اين خصوص نقش ارزشي و پر رنگي داشته باشيد.
 
مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي در ادامه سخنان خود به بحث تسهيلات دولت در زمينه اشتغال روستايي و عشايري اشاره كرده و گفت:مدير تعاوني امانتدار مردم است و اين اعتماد به تعاون را بدنبال خواهد داشت شما مي بايست اعتماد مردم را بدست آورده و فعال تر از گذشته عمل نماييد .امروز دولت تسهيلات و ظرفيت بسيار خوبي را براي توسعه و تكميل زنجيره توليد در بحث اشتغال روستايي فراهم كرده است كه بايد از اين بستر استفاده كرد .وي گفت اين تسهيلات خاص مناطق روستايي است و بهترين فرصت براي شركت هاي تعاوني روستايي خواهد بود كه با ارائه يك طرح كسب و كار مناسب به ايجاد اشتغال در روستاها كمك نمايند.
سنجري در خاتمه سخنان خود با تاكيد بر ارتباط و همكاري هرچه بيشتر اتحاديه و تعاوني ها با اتاق تعاون استان افزود: اتاق ظرفيت هاي بسياري براي تقويت بخش تعاون دارد كه ميتوان از اين ظرفيت ها براي تقويت و گسترش اين بخش استفاده نمود. 
وي گفت: با توجه به تفاهم نامه في مابين اتاق و تداره كل مبني بر واگذاري  اموربه اتاق انتظار ميرود اتحاديه ها همكاري شايسته اي با اتاق داشته و به تقويت اين بخش كمك نمايند.
 
مهندس سنجري همچنين در ادامه گفت: خوشبختانه ظرفيت بسيار خوبي براي برگزاري دوره هاي آموزشي در اين زمينه وجود دارد و هر چه در جهت توانمند سازي اعضاء  و آموزش قوانين و مقررات كسب و كار ، تعاوني ها و ...تلاش نمايد قطعاً موفق خواهيد بود.
 
 شايان ذكر است در اين جلسه هر يك از اعضاء اين اتحاديه به بيان نظرات ، مشكلات و پيشنهادات خود  پرداختند.