رئيس اتحاديه جهاني تعاون (ICA) عنوان كرد؛ تعاوني‌ها ابزاري اساسي براي توسعه پايدار 1400/11/23

آريل گواركو رئيس اتحاديه جهاني تعاون(ICA)  گفت: تعاوني‌ها همواره كار شايسته، مراقبت از محيط زيست و توليد و مصرف مسئولانه را تضمين كرده‌اند، به همين دليل است كه مي‌توان گفت ابزاري اساسي و در دسترس جوامع براي توسعه پايدار هستند.

وي معتقد است: چالش‌ها جهاني، اما پاسخ‌ها محلي هستند، و در هر منطقه جغرافيايي است كه مردم خود را براي همكاري و رفع نيازهايشان سر و سامان مي دهند.

وي ادامه داد: مجمع جهاني كه در “سوياي اسپانيا” در ژوئن سال جاري(خرداد ۱۴۰۱) برگزار شد، يك نشست باشكوه جهت تبادل نظر، توافق بر سر پيشنهادات و تصويب رويكرد ICA بود. در شرايط خروج از همه گيري كرونا، حتي با وجود يك برنامه جهاني ناپايدار، توانستيم روابط خود را تقويت و همكاري‌هاي منطقه‌اي و موضوعي را ارتقا داده،  استعداد جوانان را شكوفا كرده، برابري جنسيتي را اعمال و روي مذاكرات روبه رشد با سازمان هاي بين المللي حساب باز كنيم، كه همگي موجب افتخار و غرور روزافزون ماهيت تعاوني گرديد.

رئيس اتحاديه جهاني با اشاره به چالش هاي اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي پيش روي جوامع بشري بيان داشت: اميد است كه ظرفيت خود براي غلبه بر چالش هاي اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي پيش روي بشريت را افزايش دهيم.  نزديك به دو قرن است كه مدل كسب و كار ما، پاسخگوي مشكلات پيش روي جوامع در زمينه‌هاي مختلف و در تمام نقاط كره زمين بوده است. استنباط روزافزون دولت‌ها و سازمان‌هاي بين‌المللي در مورد ICA، يك اتحاديه استراتژيك با هدف ايجاد زمينه هاي رشد اقتصادي و در عين حال، فراهم سازي رفاه براي همه جوامع با فرصت هاي يكسان است.

وي خاطر نشان كرد: مدل كسب و كارICA، سابقه موفقيت خوبي دارد؛  روابط هماهنگي بين اعضا ايجاد مي كند كه موجب تقويت دموكراسي و ايجاد و پايداري صلح مي شود و در شرايطي كه تنش‌هاي ژئوپليتيك جهاني در حال افزايش است و مشكلات زيادي در تامين كالاهاي اساسي مانند انرژي يا غذا وجود دارد، بسيار حياتي است. در نهايت، تعاوني‌ها همواره كار شايسته، مراقبت از محيط زيست و توليد و مصرف مسئولانه را تضمين كرده‌اند، به همين دليل است كه مي‌توان گفت ابزاري اساسي و در دسترس جوامع براي توسعه پايدار هستند.

همانطور كه هميشه مي گويم، چالش ها جهاني، اما پاسخ ها محلي هستند و در هر منطقه جغرافيايي، مردم با همكاري هم، نيازهايشان را رفع مي كنند. اين الگو،  تثبيت شده است و من بر اين باورم كه مي تواند انسان ها را به سوي آينده اي بهتر هدايت كند.