امضاء تفاهم نامه مشترك بين اتاق تعاون خراسان رضوي و شركت تدبير پارت خاوران در خصوص تامين لاستيك 1400/10/13

 

در آغاز اين جلسه هادي ابوي رئيس اتاق تعاون استان، ضمن خوش آمد گويي به حاضرين در جلسه، ياد و خاطره سردار سليماني را گرامي داشتند و افزودند يكي از اهداف والا و با ارزش شهيد سليماني خدمت بي منت به مردم بود.

ابوي اظهار داشت هدف از انعقاد اين تفاهم نامه در چنين روزي را به فال نيك ميگيريم و از اين شهيد بزرگوار استمداد مي طلبيم نتيجه و خروجي اين تفاهم نامه خدمت به آحاد جامعه بويژه تعاونگران باشد.

ابوي گفت بيش از ۷۰درصد از فعاليت هاي حمل ونقل كالا و مسافر توسط بخش تعاوني انجام ميشود و تامين لاستيك خودرو وماشين هاي سنگين و سبك اين بخش و ساير مجموعه ها، وكارخانجات با شرايط ويژه ميتواند گره بزرگي از عزيزان شاغل در اين بخش را باز نمايد.

ايشان خاطرنشان كردند انشاالله در آينده نزديك در دو حوزه باطري و روغن خودرو نيز اقداماتي صورت خواهد پذيرفت.

گفتي است در قالب اين تفاهم‌نامه اعضاء تعاوني ها و همچنين كارگران ميتوانند كالاي خود را بصورت نقد و اقساط بدون سود و با قيمت هاي مصوب از طريق اتحاديه و تعاوني هاي مرتبط تهيه نمايند.

در ادامه آقاي مهندس بابايي مديركل محترم تعاون،كار و رفاه اجتماعي استان ضمن تكريم و گراميداشت ايام شهادت سردار سيماني، عنوان كردند اگر مديران اعتقادي به بخش تعاون نداشته باشند به كل نظام خيانت كردند به جهت اينكه سيستم نظام سرمايه داري كه كشور را به جلو هدايت مي كند علي رغم اين كه در اصل ۴۴ قانون اساسي اقتصاد كشور را به تعاون و دولتي تقسيم كرده و بخش خصوصي به عنوان مكمل مطرح مي‌شود ولي اكنون اين سوال مطرح است كه بخش خصوصي مكمل است يا همه كاره ؟ دولت و تعاوني چقدر سهيم هستند؟ البته اين صحبت باعث انكار زحمات بخش خصوصي نمي باشد ولي بخش خصوصي ناخواسته دارد كشور را به سمت نظام سرمايه داري سوق مي دهد كه باعث ميشود فاصله طبقاتي روز به روز بيشتر شود به‌عنوان‌مثال اعتبارسنجي بانك ها كه امروز در حال انجام است باعث ميشود نتوان اين اختلاف طبقاتي را رفع كرد و تنها بخشي كه مي‌تواند اين قاعده را برهم بزند بخش تعاون مي باشد ما اميدواريم با انعقاد اين تفاهم نامه و همزمان با سومين سالگرد شهيد سليماني اخبار و الگويي جديد و نگاه تازه اي از بخش تعاون و معرفي يك الگوي نقش به معناي  واقعي و الگوسازي براي آيندگان بتوانيم به جريان تعاون و نگاه تعاون با رويكرد جديد، نوآوري، خلاقيت و دانش روز كمك كنيم.  بخش تعاون بايد در مرز دانش اعم از صنعت خدمات وكشاورزي نقش‌آفريني كند تا بتوانيم شاهد رشد و شكوفايي و پنج اصل اقتصاد مقاومتي شامل درون زا، برون گرا بودن، دانش بنيان بودن،  مردمي و اجتماعي بودن را به معناي واقعي در اقتصاد پياده سازي كنيم.

در ادامه مهندس غفوري مقدم معاون سازمان صمت با ارائه مطالبي عنوان داشت سازمان صمت قدردان بخش تعاون بوده و خواهد بود چراكه در تمامي ادوار بويژه ايام پيك و بحران ها تعاوني با بستر مناسب و سالم كه دارند  زحمات زيادي را در جهت توزيع كالا در بين مردم كشيده و يار و ياور ما بوده اند.

ايشان از تحولات بوجود آمده در اتاق اظهار خرسندي نمود واعلام داشت با شناختي كه از آقاي ابوي داريم مي‌توانيم اظهار اميدواري كنيم اتفاقات خوب و به نفع مردم قطعآ در راه است.

 آقاي آزمون نماينده معاونت امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي در اين مراسم با تشكر از اقدامات موثر و مفيد رئيس جديد اتاق تعاون اظهار داشت از آقاي ابوي انتظار داريم حال كه مسئوليت اتاق را پذيرفته از تجارب ارزشمند خود در سطح ملي استفاده نمايند تا بخش تعاون به جايگاه واقعي خود بويژه تحقق سهم ۲۵ درصدي در اقتصاد كشور نائل آيد.