نگاه مساله‌محور بايد بر سيستم اداري حاكم شود 1400/12/08

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري خراسان رضوي گفت: بايد نگاه دستگاه اجرايي را از روزمرگي خارج و نگاه مساله‌محور بر سيستم اداري حاكم شود. از همين رو كارشناسان اداره كل كار مساله‌محور باشند تا شاهد حل مسائل و مشكلات متعدد حوزه كارگري باشيم.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ مرتضي دهقاني عصر امروز، هشتم اسفند ماه، در مراسم توديع و معارفه مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي كه در سالن تلاش مجموعه ورزشي كارگران برگزار شد، اظهار كرد: نسبت به رابطه جامعه و حكومت چهار وجه مي‌توان متصور شد. اين چهار وجه جامعه قدرتمند و حكومت قدرتمند، جامعه قدرتمند و حكومت ضعيف، جامعه ضعيف و حكومت قدرتمند و جامعه ضعيف و حكومت ضعيف است.

وي افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي جامعه قدرتمند را تجربه كرديم؛ به‌ گونه‌اي كه از موضع ذلت خارج و به موضع عزت رسيديم. شرايط جنگ تحميلي را سپري كرديم و با حضور و  مشاركت مردم جامعه قدرتمند را به حد اعلاي خود رسانديم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري خراسان رضوي با اشاره به اينكه امروز جامعه قدرتمند ما دچار آفاتي شده، خاطرنشان كرد: بايد از فرصت حضور دولت سيزدهم با انسجام و هم‌افزايي بهره‌مند شويم و از جامعه قدرتمند آفت‌زدايي كنيم.

نگاه مساله‌محور بايد بر سيستم اداري حاكم شود

دهقاني بيان كرد: اگر تصور كنيم كه صرفا با سازماندهي امكانات، تجهيزات و ظرفيت‌هاي حكومتي مي‌توان بر مسائل و چالش‌ها پيروز شد، اين ماجرا شبيه يك افسانه است. پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي به ما ثابت كرد مردم بايد پرچمدار تحول‌آفريني باشند. مردم كشور ما ثابت كرده‌اند كه نقش‌آفريني را رقم زده‌اند و حكومت بايد بستر مشاركت و نقش‌آفريني مردم را فراهم كند. تفاوت نگاه ارزشي ما با غرب در همين موضوع است. غربي‌ها مشاركت مردم را از لحاظ ابزاري طلب مي‌كنند ولي ما مردم را شريك راهبردي در همه عرصه‌ها مي‌دانيم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري خراسان رضوي بيان كرد: مشاركت مردم در عرصه سياسي ثابت شده و به همين جهت نياز است در عرصه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي نيز زمينه مشاركت مردم را بيش از پيش فراهم نماييم.

دهقاني با بيان اينكه به فضل الهي بر مشكلات پيروز خواهيم شد، گفت: به شرط اينكه انسجام و هم‌افزايي داشته باشيم. اين موارد سرعت و پيشرفت ما را بالاتر خواهد برد. در راستاي اينكه جامعه قدرتمند را دوباره به رخ كشيده و عرصه حضور مردم را بيشتر فراهم كنيم، مردم باير حقوق خود را بدانند و بخوانند و تكليف خود را نيز بشناسند و به آن عمل كنند.