مسكني: اصولي ترين راهكار توسعه كشور، توانمندسازي جامعه از طريق تعاوني‌ها است. 1400/09/23

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي؛ به منظور افزايش هم افزايي جهت كمك به اتحاديه هاي سراسر كشور و رفع مشكلات آنان، نشست هم‌افزايي معاونت امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) با حضور "مهدي مسكني" معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، علي رستمي مديرعامل شستا و تعدادي از نمايندگان تعاوني‌هاي فعال و توانمند كشور برگزار شد.

مهدي مسكني، در اين نشست با اشاره به قدرت هم افزايي در حل مشكلات كشور، گفت: ما با برنامه‌ريزي‌هاي صحيح و هدفمند درسياست‌گذاري‌ها ‌و تسهيل‌گري‌‌ها به عنوان اجزاي اركان عالي حكمراني، مي‌توانيم با كنار هم بودن و درك متقابل همديگر، مشكلات را سريعتر حل و برطرف كنيم.
 
وي با تاكيد بر نقش تعاوني‌ها در همكاري با شستا جهت تحقق اين امر افزود: معاونت تعاون مي‌تواند با همكاري و پيگيري تعاوني‌ها، از مراجع قانون‌گذاري و تصميم گيري كشور بخواهد تا با تصويب قانون، اجازه دهد بخشي از مواد اوليه يا مصرفي تعاوني‌ها بدون واسطه و به قيمت پايين در اختيار آنان قرار گيرد.
 
معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، شركت‌هاي تعاوني را تجلي همدلي، همكاري و هم افزايي خواند و اظهار داشت: اصولي ترين راهكار توسعه و آباداني كشور، توانمندسازي، رشد استعدادها و خلاقيت‌هاي جامعه از طريق تعاوني‌ها است.
 
علي رستمي مديرعامل شستا نيز در اين نشست بخش تعاون را يكي از سه ركن اصلي اقتصاد كشور دانست و افزود: مجموعه شستا از هر طرح سودآوري كه از سوي تعاوني‌ها ارائه شود و با سياست‌هاي كلان شستا سازگار باشد براي مشاركت و سرمايه‌گذاري استقبال مي‌كند.
 
مديرعامل شستا با تاكيد بر مسئوليت شستا در توسعه تعاوني‌ها، گفت: ما برنامه‌هاي توسعه‌اي و سرمايه‌گذاري را در مجموعه‌هاي شستا برنامه‌ريزي كرديم كه مي توانيم از ظرفيت‌هاي تعاوني‌ها در سرمايه‌گذاري و اجراي پروژه‌ها بهره‌ ببريم.
 
وي افزود: مجموعه شستا به تمامي مفاد تفاهم‌نامه‌اي كه در راستاي همكاري و حمايت شستا از تعاوني‌ها امضا شده بود پايبند است.
 
رستمي ضمن اشاره به فعاليت شستا در صنايع مختلف و نقش و سهم شستا از اقتصاد كشور افزود: شستا تلاش مي‌كند ضمن حفظ منافع سهامداران، با كاهش هزينه‌هاي توليد و كمك به بخش صنعت كشور، هزينه‌هاي تمام شده را كاهش دهد تا از منافع مصرف كنندگان با جلوگيري از افزايش قيمت‌ها حفاظت كند.
 
 در اين نشست تعدادي از نمايندگان اتحاديه هاي سراسري و تعاوني‌هاي فعال كشور ازجمله اتحاديه هاي حمل و نقل از عدم تامين لاستيك مورد نياز خود در گذشته گلايه داشته و باتوجه اينكه شركت بارز بايد در بورس كالا لاستيك خود را عرضه كند، به مشكلات تامين و تهيه در خصوص اين رويكرد اشاره داشتند.
 
در اين نشست همچنين درخواست تسهيل از سوي شركت ايرانول براي تامين روغن و مواد اوليه مورد نياز اتحاديه ها و تعاوني توليد كنندگان پارافين را داشته و نيز تقاضا داشتند كه شركت شستا در خصوص واگذاري شركت ها و محصولات توليدي به تعاوني ها به صورت شفاف بر اساس تفاهم نامه سال ۹۸ نيز اولويت واگذاري به تعاوني‌ها اقدام بگيرد؛ عملا تاكنون واگذاري صورت نپذيرفته است و همچنين پروژه هاي مشترك سرمايه گذاري با تعاوني ها تعريف نشده است.
 
ارائه اين موارد با استقبال مدير عامل شستا روبرو و مقرر شد پيگيري مشكلات و پيشنهادات و راهكارهاي ارائه شده براي رفع اين موارد را در مجموعه شستا انجام پذيرد.‌