برگزاري جلسه هم انديشي اتاق تعاون و مركز رشد دانشگاه فردوسي 1400/09/17

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ به منظور تعامل و همكاري شركت‌هاي نوآور دانشگاه فردوسي با اتاق تعاون استان جلسه هم‌انديشي با حضور اسماعيل آذري (رئيس اتاق تعاون)، سيده طاهره طهماسبي (مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري)، حسين موسوي (رئيس مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه فردوسي) و تعدادي از بانوانِ مديرعامل شركت‌هاي فناور مركز رشد دانشگاه فردوسي در دفتر زنان و خانواده استانداري تشكيل گرديد.

 

اسماعيل آذري رئيس اتاق تعاون استان در اين جلسه با تاكيد بر اهميت صادرات و نقش آن در اقتصاد كشور گفت: بايستي ضمن توجه به بازار داخلي، توليد در كشور را صادرات محور كنيم و اگر بخواهيم در جهان حرفي براي گفتن و قابليت رقابت با برند‌ها را داشته باشيم بايد خلاء اطلاعاتي از بازارهاي جهاني را مرتفع كرده و تمام كالا‌ها را مطابق با استاندارد‌هاي دنيا توليد كنيم، چرا كه رمز بقاء توليدات كشور در بازارهاي جهاني استانداردسازي مي‌باشد.

 

آذري در همين راستا افزود: اقتصاد ايران از نظر ساختاري صادرات‌گرا نيست و توليدات بيشتر با هدف تامين بازار داخلي مي‌باشد.

 

سيده طاهره طهماسبي مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري ضمن خير مقدم به حاضرين گفت: توجه به شركت‌هاي دانش بنيان، بسياري از مشكلات اقتصادي را حل مي‌كند.

 

وي در ادامه با استقبال از پيشنهادات مطرح شده به منظور توانمندسازي شركت‌هاي نوآور گفت: لازم است مديران اين شركت‌ها به منظور كسب اطلاعات و آشنايي با قوانين، مقررات و … با اتاق تعاون بيشتر در ارتباط باشند؛ در همين راستا مقرر شد اتاق تعاون استان با توجه به ناآشنا بودن بسياري از شركت‌هاي نوآور با جوانب تجاري، دوره‌هاي آموزشي موردنياز را برگزار نمايد.

 

مديركل دفتر زنان و خانواده استانداري اعلام نمود: ارتباط شركت‌هاي مركز رشد با صادركنندگان مي‌تواند در بهره‌گيري آن‌ها از تجارب سازنده موثر باشد.

 

حسين موسوي در تشريح فعاليت‌هاي مركز فناور اعلام نمود: اين مركز ماموريت دارد با ايجاد انگيزش و مديريت جريان دانش و فناوري در ميان دانشگاه‌ها، مراكز تحقيق و توسعه و بخش خصوصي، ايجاد و رشد شركت‌هاي نوآور را از طريق مراكز رشد و نيز ايجاد نو از درون موسسات باسابقه را تسهيل نمايد.

 

رئيس مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه فردوسي اظهار داشت: در اين مركز، انواع خدمات، فضاهاي كاري و زيرساخت‌هاي مناسب به موسسات مستقر در پارك ارائه مي‌شود.

 

وي افزود: جايگاه پارك علم و فناوري تثبيت شده و به شكلي خدمات مي‌دهند كه قيمت تمام شده پايين‌تر باشد.

 

موسوي با اشاره به برخي از معضلات پيش‌رو گفت: بسياري از مشكلات، ناشي از قوانين محدود كننده ماست و مي‌توان با تغيير برخي از قوانين، در توسعه صادرات و ارزآوري گامي مهم برداشت. 

 

لازم به ذكر است در اين جلسه چند نفر از بانوان مديرعامل شركت‌هاي دانش بنيان مشكلات خود را مطرح نمودند.