آمادگي معاونت برنامه ريزي وتوسعه اقتصادي بنيادبهره وري موقوفات آستان قدس جهت انعقادتفاهم‌نامه بااتاق 1400/08/09

آمادگي معاونت برنامه ريزي و توسعه اقتصادي بنياد بهره وري موقوفات آستان قدس رضوي جهت انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با اتاق تعاون خراسان رضوي

 

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در نشست مشترك محمد دلبري معاون برنامه ريزي و توسعه اقتصادي بنياد بهره وري موقوفات آستان قدس رضوي با رياست اتاق تعاون خراسان رضوي مطرح شد:

 آمادگي همكاري‌هاي مشترك في‌مابين براي كمك به بخش خصوصي به منظور بررسي و پيشبرد اهداف دو جانبه

 

دكتر دلبري در اين نشست ضمن تاكيد بر ارتقا و تقويت بخش خصوصي گفت: بر اساس سياست‌هاي ابلاغي توليت معزز آستان قدس رضوي، يكي از وظايف اصلي آستان قدس تسهيل و حمايت از بخش خصوصي مي باشد.

وي در ادامه با اشاره به امتيازات منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: مي‌توان با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه في‌مابين بنياد بهره‌وري موقوفات با اتاق تعاون استان و مديريت منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اجراي طرح‌هاي مشاركتي از ظرفيت‌هاي اين منطقه استفاده و باعث پيشرفت اقتصادي استان خراسان رضوي و كشور گرديد.

دكتر دلبري افزود: حل مشكلات اقتصادي كشور به عوامل مختلفي وابسته است و در واقع همانند چرخ‌دنده هاي يك ساعت كه بايستي از بزرگ تا كوچك براي درست نمايش دادن آن هماهنگ باشند، و حل اين مسئله مهم در صورتي امكان‌پذير است كه تمامي سازمانها در راستاي حل و فصل نمودن مسائل با يكديگر تعامل و همكاري داشته باشند. بر همين اساس دولت بايستي در اولين قدم نسبت به يكپارچه‌سازي تمامي اموري كه به رشد اقتصادي كمك مي كند اقدام نمايد.

وي در ادامه با ابراز خشنودي از بركات حضرت امام رضا (عليه‌السلام) افزود: خوشبختانه به بركت اين امام رئوف و روحيه تعامل بين دستگاه‌هاي بخش خصوصي و دولتي، اين استان شرايط بهتري نسبت به ساير استان‌ها دارد و با مسائل و مشكلات كمتري روبرو مي باشد كه انشاالله در آينده بهتر نيز خواهد شد.

دكتر دلبري با اشاره به ساختار جديد و سياست‌هاي ابلاغي آستان قدس رضوي گفت: ما مصمم هستيم در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي مردم به بخش خصوصي كمك نموده و اموري كه آن‌ها مي‌توانند انجام دهند را به اين بخش واگذار نمائيم.

معاون برنامه ريزي و توسعه اقتصادي اظهار داشت: در اجراي فرامين و رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر حمايت از بخش خصوصي و كمك به كارآفرينان و همچنين كاهش تورم موجود در بازار به نظر مي‌رسد تمامي اركان نظام با تعاملات مشترك با بخش خصوصي نسبت به ارائه ساز و كارهاي رفع موانع و افزايش توسعه ارتباطات اقدام نمايند.

وي با تاكيد بر لزوم همكاري و هم‌افزايي بيشتر با اتاق تعاون استان به منظور تقويت بخش مردمي اقتصاد گفت: بايستي با روحيه گره‌گشايي، همدلي و همياري به كمك همديگرآمده و به اهداف بزرگ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در جهت تقويت و گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي استان در داخل و كشور‌هاي همسايه كمك نماييم.

اسماعيل آذري رئيس اتاق تعاون استان نيز ضمن تبريك انتصاب دكتر دلبري به معاونت برنامه ريزي و توسعه اقتصادي آستان قدس رضوي با اظهار خشنودي از اين انتصاب گفت: با توجه به تاثير بخش تعاون بر بهبود فرهنگ كار جمعي در اقتصاد كشور، توسعه تعاوني‌ها و رفع مشكلات آن‌ها مي‌تواند راه موثري براي ارتقاي فرهنگ كار جمعي در بخش اقتصاد تلقي گردد.

وي با اشاره به شرح وظايف اتاق تعاون به عنوان پارلمان اين بخش در استان افزود: در قانون  اساسي كشور تعاوني‌ها به صورت بخش اصيل و مهم در اقتصاد، در كنار بخش دولتي و خصوصي بيان شده‌اند و از آن‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين مسيرهاي رشد اقتصادي و تامين‌كننده عدالت اجتماعي ياد شده است.

آذري در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه استان خراسان رضوي با بيش از هفت هزار تعاوني فعال در گرايش‌هاي مختلف مي‌تواند گام مهمي در جهت پيشبرد اهداف نظام بردارد، وي ضمن استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه ميان اتاق و آستان قدس رضوي افزود: مي‌توان با ارائه‌ي طرح‌هاي نوين و اقتصادي در حوزه‌هاي مختلف با همكاري آستان قدس رضوي به كمك بخش مردمي اقتصاد رفت.

رئيس اتاق تعاون با اشاره به لزوم تقويت مرزهاي استان بيان داشت: در منطقه ويژه اقتصادي سرخس امكانات خوبي فراهم است كه مي‌توان با كمك مادي و معنوي آستان قدس، كارآفرينان ايده‌هاي نوين را اجرا و علاوه بر اشتغالزايي در منطقه، باعث بهبود وضعيت اقتصادي كل استان خراسان رضوي گردد

.