قرارگاه حمايت و پشتيباني از توليد خراسان رضوي راه‌اندازي مي‌شود 1400/01/06

👤 نظري در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي استان خبر داد:
 
♦️قرارگاه حمايت و پشتيباني از توليد خراسان رضوي راه‌اندازي مي‌شود/ در چهارچوب اين قرارگاه، دستگاه‌هاي اجرايي وادار به استفاده از اختياراتشان خواهند شد/«فعالان اقتصادي» جلوداران بدنه‌ي مردمي عرصه اقتصاد هستند.
 
👤 استاندار خراسان رضوي با اعلام اينكه قرارگاه حمايت و پشتيباني از توليد خراسان رضوي راه‌اندازي خواهد شد، گفت: اين ماموريت را به معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري مي‌دهم تا اين مهم صورت گيرد. در اين راستا طي اين فرآيند دستگاه‌هاي اجرايي وادار به استفاده از اختياراتشان خواهند شد و مجموعه‌هاي فعال هم شناسايي مي‌شوند.
 
🔹 به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي؛ يعقوبعلي نظري در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي استان كه در محل اتاق بازرگاني برگزار شد، اظهار كرد: مردم، بخش اصلي نظام مقدس اسلامي هستند و حضور مردم مبتني بر اعتقاد است.
 
استاندار خراسان رضوي در ادامه با اشاره به اينكه حضور مردم مربوط به ميدان خاصي همچون دفاع مقدس صرفا نيست، افزود: اين حضور با همه عرصه‌ها موضوعيت پيدا مي‌كند و حوزه فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي را در بر مي‌گيرد.
 
وي خاطرنشان كرد: با حضور مردم مي‌توانيم به اهداف عاليه و بلند عرصه اقتصادي برسيم اما مزيتي كه نظام اسلامي دارد و يا نقطه تمايزي كه در نظام اسلامي با ساير نظام‌ها وجود دارد اين است كه در نظام مقدس اسلامي عرصه اقتصاد هم تعالي بخش است و مي‌تواند انسان‌ها را در مسير رشد، كمال و تعالي قرار دهد.
 
نظري با بيان اينكه «فعالان اقتصادي» جلوداران بدنه‌ي مردمي عرصه اقتصاد هستند، تصريح كرد: وقتي كه همه مردم نقش داشته باشند و از اين فعاليت سالم در حوزه اقتصادي برخوردار باشند، آن هدف تعالي بخش هم محقق خواهد شد.
 
استاندار خراسان رضوي ابراز اميدواري كرد: اميدواريم با پيشتازي فعالان اقتصادي به نيابت از بدنه مردمي و با نگاه‌هاي بلند و عميق در نظام مقدس اسلامي كه مادي ترين عرصه را به معنويت تبديل مي‌كند، شاهد باشيم كه اين حركت‌هاي مردمي به شكل انسان سازانه و تكامل بخش، روبه‌جلو باشد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: اعتقاد دارم بخش خصوصي و مردمي بايد دستگاه‌هاي حاكميتي را به حركت درآورند. بدين منظور در دبيرخانه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي بايد برنامه‌ها در حوزه اصناف، تجارت، مبادلات، صنعت و معدن مشخص و مشكلات احصاء شود.
 
نظري با اعلام اينكه قرارگاه حمايت و پشتيباني از توليد خراسان رضوي راه‌اندازي خواهد شد، اظهار كرد: اين ماموريت را به معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري مي‌دهم تا اين مهم صورت گيرد. در اين راستا طي اين فرآيند دستگاه‌هاي اجرايي وادار به استفاده از اختياراتشان خواهند شد و مجموعه‌هاي فعال هم شناسايي مي‌شوند.
 
استاندار خراسان رضوي ادامه داد: از اختياراتي كه داريم به نحو درستي استفاده نمي‌كنيم و اين با يك نگراني و خود تحريمي به وجود مي‌آيد. 
 
وي به ظرفيت‌هاي بالقوه استان اشاره و خاطرنشان كرد: در استان خراسان رضوي كه ظرفيت عظيمي همچون آقا علي ابن موسي الرضا (ع) وجود دارند، همه انگيزه دارند تا مشكلات را حل كنند.