پيام رئيس اتاق تعاون خراسان رضوي به مناسبت روز جهاني تعاون 2021 1400/04/12

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي، اسماعيل آذري همزمان با روز جهاني تعاون، در پيامي فرارسيدن اين روز را به تعاونگران استان تبريك گفت.

متن پيام به شرح ذيل مي باشد:

امسال، شعار روز جهاني تعاون «با هم، بهتر، از نو بسازيم» مي باشد، اين روز قدرت همبستگي جمعي كه معني اصلي تعاون مي باشد را به نمايش مي گذارد.

با توجه به محوريت تعاون كه نوعي بلوغ اجتماعي است، اين بخش نشانه‌ اي از عزم انسان‌ها در برخورد اصولي و مبتني بر اراده‌ جمعي با مشكل‌هاي اقتصادي و اجتماعي در جامعه مي باشد، توسعه‌ پايدار، به ويژه در بعد اجتماعي و اقتصادي، امري وابسته به تعاوني‌ها است.

شعار روز جهاني تعاون و شعار سال 1400 هر دو به اهميت همبستگي، پشتيباني و رفع مشكلات و موانع اشاره دارد، بي ترديد بخش تعاون به عنوان بخش مردمي اقتصاد مي تواند با پشتيباني و حمايت از توليد نقش بي بديلي را در تحقق شعارها ايفا نمايد.

با همبستگي جمعي، پشتيباني، حمايت و مانع زدايي ها مي توانيم اين بخش را كه به ‌عنوان يك ركن فرا بخشي اقتصاد و نزديك‌ترين الگوي اقتصادي براي استقرار عدالت اجتماعي مي باشد، تقويت و به اهدافي همانند عدالت اجتماعي، ريشه كن نمودن فقر، مسئوليت‌ پذيري جمعي، برابري فرصت ها، اشتغال پايدار و ... دست يابيم كه تحقق تمامي اين اهداف با گسترش، توسعه و تقويت بخش تعاون امكان پذير خواهد بود.

بي ترديد مشاركت و تعاون از لحاظ نظري و مفهومي داراي وجوه اشتراك زيادي هستند كه يكي از معاني كه براي هر دوي آنها به كار مي رود واژه همكاري است و اين ويژگي در تعاون تاثير بسزايي در ايجاد وحدت ملي در يك جامعه دارد.

 اينجانب ضمن تبريك  " روز جهاني تعاون " به تعاونگران استان خراسان رضوي، آرزوي موفقيت روزافزون كليه فعالان و دست اندر كاران اين حوزه را در راستاي خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را خواستارم، اميدوارم روحيه تعاون هرچه بيشتر در سطح جامعه رواج يابد و از اين منظر گام هاي موثري در راستاي تعالي اقتصاد ميهن عزيزمان برداشته شود.  

 

.