توسعه بخش تعاون و كمك به رفع موانع، اولويت اول اتاق و اداره كل مي‌باشد. 1400/03/05

در راستاي چهارشنبه هاي پشتيباني و مانع زدايي صورت گرفت:

همزمان با سال توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها و در راستاي پيگيري و حل مشكلات و موانع اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني استان، معاونت امور پارلماني، حقوقي و امور استان ها و اتحاديه هاي اتاق تعاون ايران، هيأت رئيسه و بازرسين اتاق تعاون استان، مديريت تعاون و معاونين و كارشناسان اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مدير تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان مشهد و جمعي از مديران اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني و كارشناسان حوزه تعاون با حضور در شركت تعاوني فني مهندسي كاركنان ايران خودرو خراسان، غرفه‌هاي اتحاديه و تعاوني‌هاي صنايع دستي و گردشگري استان در بازار ملل و شركت تعاوني هنرمندان كارآفرينان گلبهار بازديد و با مديران اين تعاوني ها گفتگو نمودند.

 

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ اسماعيل آذري در حاشيه اين بازديد ها گفت: در حال حاضر به منظور پيگيري مشكلات بخش تعاون استان، ضمن بازديد از واحدهاي فعال، با حضور مديران استاني به بررسي و پيگيري مشكلات آن‌ها مي‌پردازيم.

 وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به نامگذاري سال به عنوان «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» مقرر شد ضمن شناسايي و بررسي موانع، براي آن‌ها چاره جويي كرده و به توسعه بخش تعاون و تحقق سهم آن در اقتصاد كمك نمائيم.

مهندس آذري در ادامه گفت: اگر بخواهيم به رشد و توسعه دست پيدا كنيم مي‌بايست از ارزشمندترين نيروهاي خلاق، هنرمند و مبتكر خود در تمامي زمينه‌ها بدرستي استفاده نمائيم.

رئيس اتاق تعاون استان با حضور در تعاوني هنرمندان كارآفرين گلبهار ضمن ابراز خوشنودي از عملكرد خوب شركت هاي تعاوني بانوان استان در حوزه هاي مختلف گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير نگاه به بانوان و نقش و تاثير آن‌ها در ايجاد اشتغال به عنوان نيمي از جمعيت فعال جامعه تغيير پيدا كرده است و نگاهي توسعه‌گرا و همه‌جانبه به بانوان توانمند و كارآفرين در جهت توسعه اقتصادي در استان را شاهد هستيم.

مديريت تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان نيز در اين بازديد طي سخناني اعلام كرد: بخش تعاون به عنوان بخش مردمي اقتصاد درخصوص توسعه اشتغال، فقرزدايي و گسترش عدالت اجتماعي نقش و تاثير فراواني دارد از اين رو نهادينه سازي فرهنگ تعاون و توسعه و ترويج تعاوني ها امري واجب به نظر مي رسد.

وي گفت: در سال جديد در تلاش هستيم بصورت ويژه مشكلات شركت هاي تعاوني و اتحاديه ها را با همكاري اتاق تعاون استان، بانك توسعه تعاون و دستگاه هاي مرتبط پيگيري و رصد نماييم چرا كه معتقديم شركت هاي تعاوني‌ نقش و جايگاه سازنده‌اي در توليد و توسعه اشتغال در كشور دارند.

مختاري در ادامه افزود: تعاون به عنوان يك رويكرد اقتصادي نقش مهمي در توسعه استان دارد كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم با كارآفريني، اشتغال و توليد ملي در ارتباط است و علاوه بر آن ارتقاء بخش تعاون و حل مشكلات تعاوني ها موجب پيدايش فرهنگ اعتماد و همدلي در جامعه مي شود.

مدير تعاون،كار و رفاه اجتماعي استان با تاكيد بر اينكه تقويت فضاي كار و سرمايه گذاري در اين بخش نقش اساسي را در تحكيم شركت تعاوني بر عهده دارد اظهار اميدواري كرد با توسعه و رفع موانع هرچه بيشتر در تعاوني ها شاهد اقتصادي پويا در استان و كشورمان خواهيم بود چرا كه رونق اين بخش رابطه مستقيمي با شكوفايي اقتصادي در كشور داشته و شكل گيري اقتصاد مقاومتي نيز در سايه اين امر محقق خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: بايد همه تلاش كنيم تا موانع و مشكلات را از پيش‌روي تعاوني‌ها برداشته و آنها را با حمايت و تعاملي مضاعف به سوي پيشرفت و حركت سوق دهيم به همين جهت با بازديد از شركت هاي تعاوني و اتحاديه هاي استان در تلاش هستيم موانع موجود بر سر راه  آنها را شناسايي نموده و با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي مشكلات آنها را بر طرف نماييم.

لازم به ذكر است اتحاديه صنايع دستي و گردشگري استان با حضور در بازار ملل امكان صادرات محصولات توليدي ساير تعاوني ها را به كشورهاي عراق، افغانستان، روسيه و بازارچه تاج محل فراهم آورده است.

همچنين تعاوني فني‌مهندسي ايران‌خودرو با تعداد ۳۰۳۱ سهامدار و تعداد ۳۷۷ نيرو مشغول به خدمت طرف قرارداد با موضوع انجام كليه خدمات فني و مهندسي در رابطه با صنعت خودرو، بازرگاني، اداري، پشتيباني، لجستيكيدر شركتهاي گروه صنعتي ايران‌خودرو، مديريت پيمان و پيمانكاري پروژه‌هاي مهندسي، تأمين و مديريت نيروي انساني، توليد خودرو و قطعات در شركتهاي گروه صنعتي ايران خودرو، حمل و نقل و تأمين غذاي پرسنل در استان خراسان رضوي فعاليت مي‌كند.

شايان ذكر است در سفر دكتر مرعشي معاونت امور پارلماني و استاني اتاق تعاون ايران دو نشست در قالب رسيدگي به مشكلات اتحاديه شركت هاي تعاوني آبرسانان و جلسه با اعضاي هيأت رئيسه و بازرسين اتاق تعاون استان صورت پذيرفت.