اولين جلسه برگزاري بزرگداشت هفته تعاون استان خراسان رضوي 1400/02/29

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ اولين جلسه برگزاري بزرگداشت هفته تعاون با حضور مديركل تعاون، رئيس و دبير اتاق، مديريت و كارشناسان تعاون اداره كل و اداره تعاون شهرستان مشهد و مديران اتحاديه هاي تعاوني در سالن جلسات اداره كل تعاون برگزار شد.

اسماعيل آذري ابتدا ضمن تشكر از حضور مديران اتحاديه هاي تعاوني استان، تشكيل كميته تصميم گيري هفته تعاون را امري مهم دانست و گفت: اين كميته مي تواند با محوريت اتاق و اداره تعاون و با حضور بانك توسعه، خانه تعاونگران، نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون و برخي از مديران اتحاديه‌ها تشكيل و در طي سال جهت برگزاري هرچه باشكوه‌تر هفته تعاون تصميم گيري و برنامه ريزي هاي لازم را تدوين نمايد.

آذري در ادامه به اهميت شناسايي نخبگان و استفاده از تجربيات پيشكسوتان در جهت پيشبرد اهداف بخش تعاون اشاره و گفت: بايستي از فرصت به وجود آمده جهت معرفي تعاوني‌هاي برتر استاني در كشور و اجراي ايده‌هاي نوين آن‌ها در ساير بخش‌ها استفاده كرد.

رئيس اتاق تعاون استان خاطر نشان شد: تمامي ارگان هاي مربوطه بايستي از ظرفيت‌هاي خود جهت كمك به تعاونگران در جهت ثبت‌نام در سامانه‌هاي مذكور استفاده نمايند.

لازم به ذكر است مهندس آذري رياست اتاق تعا‌ون استان ضمن قدرداني از مديران اتحاديه‌ها جهت همراهي با اتاق و كمك به شناسايي موانع و مشكلات اين بخش گفت: اين همراهي مي تواند اتحاديه و اتاق را همسو و باعث پيشبرد اهداف بخش تعاون و رسيدن به جايگاه حقيقي آن در اقتصاد كشور شود.

دكتر پناه مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان نيز ضمن تشكر از برگزاري اين جلسه طي سخناني اظهار كرد:بدون شك تعاوني ها كانون هاي اقتصادي و اجتماعي هستند كه با اشاعه فرهنگ تعامل و مشاركت از ظرفيت هاي بالقوه افراد در جامعه استفاده كرده و فراهم كننده فرصت هاي شغلي پايدار براي جوانان مي باشند.

 

وي در ادامه گفت: ترويج و ارتقاء فرهنگ تعاون مي تواند بسترهاي تازه اي را به منظور جلب مشاركت هاي مردمي و تقويت اين بخش فراهم آورد به همين منظور مراسم ويژه هفته تعاون مي بايست شايسته اين بخش مهم اقتصادي برنامه ريزي و از وجود ايده ها و تجربيات شركت هاي تعاوني به خوبي استفاده كرد.

پناه گفت: تعاون يك كار گروهي، علمي و فكري است و قطعاً نقش برجسته و ارزشمندي در اقتصاد كشور دارد به همين خاطر در تعاوني هاي برتر سال جاري هم بايد از وجود نخبگان، ايده ها و تجربيات آنها به خوبي استفاده كرد و هم از نگاه ملي  آنها را مورد توجه قرار داد و در اين مسير ما از تمامي ظرفيت ها و امكانات موجود در سطح استان در جهت همدلي، رفاقت و صميميت اين بخش استفاده خواهيم كرد.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي در خاتمه بر حضور فعال اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني در برگزاري مراسم هفته تعاون تاكيد كرد و افزود: آنچه كه در رسيدن به سهم 25 درصدي تعاون از اهميت بسياري برخوردار است استفاده از پشتوانه مردمي و هم افزايي و همراهي اين بخش مهم اقتصادي است كه با استفاده از قوانين مي تواند موجب توسعه عدالت اجتماعي شود.

شايان ذكر است در اين جلسه ابتدا گزارشي از برگزاري هفته تعاون و جشنواره تقدير از تعاوني هاي برتر سال 99 ارائه گرديد و در ادامه بر به روزرساني اطلاعات در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و ثبت نام در جشنواره  تاكيد گرديد.


همچنين در خاتمه به مناسبت هفته روابط‌عمومي و ارتباطات از مديران روابط‌عمومي اداره كل تعاون و اتاق تعاون استان با اهدا گل قدرداني شد.