اعتقاد رهبر معظم انقلاب به تعاون و تاكيد بر تحقق سهم اين بخش در اقتصاد مقاومتي 1400/01/17

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ رئيس دفتر امام جمعه مشهد، معاون و رئيس بازرسي سازمان صمت، فرمانده سپاه پاسداران مشهد مقدس، شهردار منطقه ۶، رئيس و دبير جودو استان و هيأت همراه با حضور در اتاق تعاون استان ضمن تبريك سال نو با رئيس و دبير اتاق ديدار و گفت و گو كردند.

در اين ديدار مهندس آذري ضمن خوش آمدگويي و ارائه گزارش جامعي از تعاوني هاي استان به لزوم همكاري بخش تعاون با نيروهاي جهادي سپاه و بسيج تاكيد و گفت: با كمك اين گروه كه اكثرا از خود مردم مي باشند و سطح دغدغه هاي مشابهي دارند مي توان در اين بخش تحول اساسي ايجاد كرد.

رئيس اتاق تعاون استان با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله عالي) و اعتقاد ايشان به تعاون افزود: همانطور مقام معظم رهبري (مدظله عالي) در سخنان خود چندين مرتبه به اهميت تعاون تاكيد كرده اند بايستي تمامي دست اندركاران براي تحقق سهم اين بخش در اقتصاد كشور از هيچ تلاشي دريغ نكنند، چرا كه اين بخش مي تواند با كمك مردم و تجميع سرمايه هاي خرد وضعيت اقتصادي دهك هاي پايين جامعه را نيز بهبود بخشد.

آذري در ادامه به اهميت اجراي شعار سال تاكيد و افزود: قطعا در نام گذاري سال سياست هاي خوبي نهفته است كه بايستي به آن توجه و تمامي تلاش خود را براي اجراي آن به كار گيريم.

وي همچنين با ارائه آمار به وجود تعاوني هاي بزرگ با برندهاي مطرح در استان اشاره و افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوي فعاليت هاي خوبي در سطح بين المللي و صادرات و واردات دارد، چنانكه تعاوني ها چندين دوره توانسته اند در جشنواره هاي صادركننده نمونه ملي و استاني مقام هاي قابل توجه اي را بدست آورند.

رئيس دفتر امام جمعه مشهد مقدس با تاكيد بر اجراي منويات مقام معظم رهبري، اجراي شعار سال و كمك به بخش توليد و ايجاد رونق اقتصادي گفت: بخش تعاون به عنوان بخش مردمي جامعه مي تواند اين مهم را محقق و بايستي تمامي مديران كار جهادي را اولويت كاري خود قرار دهند.
حجت الاسلام ولمسلمين سيدي در ادامه ضمن تقدير از فعاليت هاي پيشين مهندس آذري گفت: قطعا براي تحقق سهم تعاون، مديران اين بخش بايستي به صورت جهادي و دلسوزانه به كمك مردم بيايند.

وي به لزوم نظارت بر كنترل قيمت كالاها تاكيد و گفت: اين نظارت ها بايستي به صورت روتين توسط واحدهاي مرتبط انجام پذيرد.

فرمانده سپاه پاسداران مشهد نيز در ادامه با اشاره به مقطع حساس زماني و تحريم هاي ظالمانه گفت: بايستي اقتصاد دهك هاي پايين جامعه دغدغه اصلي مسئولين باشد، وي افزود: مديران ما بايد با حضور جهادي و بسيجي وار به كمك بخش مردمي بيايند و با اجراي درست قوانين سهم اين بخش در اقتصاد را احيا كنند.

وي با اشاره به اهميت اشتغالزايي در روستاها افزود: خوشختانه مي توان با مبالغ بسيار كم در روستاها كارآفريني و اشتغالزايي كرد، از آنجا كه محوريت بخش تعاون تجميع سرمايه هاي خرد مي باشد، پيشنهاد مي گردد بحث اقتصاد روستايي از طرح هاي مورد پيگيري اين اتاق به عنوان پارلمان بخش تعاون در استان باشد؛ همچنين مديران مربوطه بايستي با اجراي قوانين، بخش تعاون را فعال تر و اقتصاد آن را بهبود بخشند.

در ادامه معاونت و رئيس بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيز ضمن اعلام آمادگي همكاري هر چه بيشتر با اتاق با اشاره به اهميت برگزاري اينگونه نشست ها جهت مطرح شدن مسائل و پيگيري مشكلات مردم گفت: بايستي براي توسعه، توليد و آباداني كشور و هچنين از بين بردن فقر در بين آحاد جامعه تلاش كرد كه اين مهم با حمايت سازمان ها و مديران مرتبط در جهت تحقق سهم تعاون صورت مي پذيرد.
 در ادامه اعضاي حاضر در جلسه از پيشينه مديريتي مهندس آذري تقدير به عمل آورده و آرزوي موفقيت براي ايشان و اعضاي هيأت رئيسه اتاق داشتند.

لازم به ذكر است در اين نشست شهردار منطقه 6 مشهد با اهداء لوح از زحمات مهندس آذري تشكر و قدرداني به عمل آورد.