نيمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) گرامي باد 1400/01/08

ولادت امام زمان حضرت مهدي (عج)

داستان تولد امام زمان (عج) از معجزات خداوند است زيرا حضرت قائم، آخرين منجي بشريت و ياور مستضعفان، جهان را با نور وجود خويش زينت بخشيده‌اند. حضرت حجت بن الحسن العسكري (عج) امام زمان، فرزند امام حسن عسكري (ع) يازدهمين امام شيعيان و نرجس خاتون است.

نرجس خاتون از فرزندان قيصر روم بود و نسب ايشان به حضرت عيسي (ع) مي‌رسيد. امام حسن عسگري پدر بزرگوار حضرت مهدي (عج) ايشان را كه در شهر سامرا به دنيا آمده بودند، در خفا بزرگ كردند. خلفاي عباسي و عاملان و حاكمان ستم پيشه آنان در آن روزگار، وجود شريف آن حضرت را مانع ظلم و ستم‌هاي خويش مي‌ديدند و قصد يافتن مهدي موعود و كشتن او را داشتند.

حضرت حجت بن الحسن العسكري (عج) در باور اماميه، منجي آخرالزمان و همان مهدي موعود است، ايشان عمري طولاني دارند و زمان زيادي را در غيبت زندگي خواهند كرد. اينكه علت غيبت امام زمان (عج) چيست؟ يكي از حكمت‌ها و رازهاي الهي بوده و ما نمي‌توانيم به عمق اين راز پي ببريم اما سرانجام ايشان به خواست و اراده خداوند ظهور و قيام مي‌كنند و با عدل و داد بر جهان حكومت خواهند كرد.

انتظار فرج امام زمان (عج)

انتظار ظهور حضرت مهدي در ميان شيعيان فرهنگ مهدويت را به وجود آورده و تعداد بسيار زيادي شعر درباره انتظار و شعر در فراق امام زمان (عج) با سوز دل سروده شده است.

هر سال در كشورهاي اسلامي نيمه شعبان به مناسبت ولادت امام زمان جشن گرفته مي‌شود. براي ابراز احساس خالصانه خود در اين روز مي‌توانيد اس ام اس نيمه شعبان – پيامك تبريك ميلاد امام زمان (عج) را بخوانيد و از جملات زيباي آن استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد مجموعه شعر نيمه شعبان (اشعار ولادت امام زمان) و زيباترين اشعار درباره امام زمان (عج) را مطالعه كنيد و آن‌ها را در محافل شاد خود بخوانيد.

در زير حديثي از امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را با هم مي‌خوانيم:

امام مهدي عليه السلام:
«چگونگي بهره مندي از وجود من در دوران غيبتم، همچون بهره اي است كه از خورشيد مي‌برند،آن گاه كه ابر آن را از ديدگان نهان مي‌كند.»

منبع: بيتوته