رئيس قوه قضائيه: قوانين عمل نشده و مطالبات رهبري در بخش تعاون بايد اجرا شود 1398/11/03

با توجه به فرمايشات رهبري و حمايت معظم له از بخش تعاون و تاكيد بر حضور مردم در اقتصاد و تاكيد به مسئولين امر براي حل مشكلات تعاونگران، نشست مشترك رئيس و هيات رئيسه اتاق تعاون با رئيس قوه قضائيه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي و به نقل از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران؛ درپي  فرمايشات مقام معظم رهبري و حمايت معظم له از بخش تعاون و حضور مردم در اقتصاد و تاكيد به مسئولين امر براي حل مشكلات تعاونگران، بهمن عبداللهي و هيات رئيسه اتاق تعاون در ديدار با آيت الله رئيسي، رئيس قوه قضائيه، ضمن تاكيد بر ظرفيت هاي بخش تعاون در تمام عرصه هاي اقتصاد،  مهمترين مسائل بخش تعاون را تشريح عدم اجراي قوانين را مهمترين عامل رشد اندك بخش تعاون در اقتصاد عنوان كرد.

 

آيت الله رئيسي، رئيس قوه قضائيه در اين ديدار با تاكيد بر اجراي قانون در حوزه تعاون ابراز داشت: قوانين عمل نشده در حوزه تعاون بايد با نظارت سازمان بازرسي اجرا شود و احصاء اين قوانين به عهده اتاق تعاون است.

 

وي ادامه داد: با توجه به اينكه قانوني براي اجرا تصويب مي شود، عدم اجراي قانون پديده مناسبي نبوده و سازمان بازرسي بايد به موارد ورود كرده و به آن تمركز كند.

 

رئيس قوه قضائيه با اشاره به بهره گيري از ظرفيت هاي بخش تعاون در خصوصي سازي گفت: بايد از قوت و ظرفيت بخش تعاون، براي خصوصي سازي بهره برد. وي همچنين در خصوص همكاري نمايندگان قوه قضاييه در شوراها و هيات هاي عالي تصميم گيري كشور، تاكيد كرد: بايد از هم انديشي، تبادل نظر و مشورت هاي مستمر و به موقع متخصصان بخش تعاون استفاده كرد.

 

در اين نشست توضيحاتي در خصوص مراكز مستقل داوري در بخش تعاون ارائه شد كه رئيس قوه قضائيه در اين خصوص بيان داشت: فعاليت مراكز داوري در بخش تعاون، گام مثبتي است چراكه داوري در بخش تعاون فني تر و دقيق تر صورت مي گيرد و موضوعات مطروحه با تفاهم حل و فصل مي شود و بنده معتقدم در هر بخشي مراكز داوري فعال شود، كار دستگاه قضايي كمتر شده و اعلام مي كنم قوه قضائيه از مراكز داوري حمايت مي كند.

 

ايشان در بخش ديگري از اين ديدار به ساماندهي ارتباط بخش تعاون با قوه قضائيه تاكيد و بيان كرد: در موضوعات مختلف بايد از نظرات بخش تعاون استفاده شود و از اين ظرفيت بايد به صورت مستمر در تصميم سازي هاي كشور بهره ببريم.

 

رئيسي، تعاوني‌هاي توسعه عمران شهرستان ها را ظرفيت خوبي عنوان كرد و گفت: اين ظرفيت ها مي تواند در انجام پروژه ها و طرح هاي هر منطقه در قالب تعاوني و سپردن امور به مردم مفيد باشد.

 

رئيس قوه قضائيه، ظرفيت تعاون را در تامين و توزيع اقلام ضروري مردم حائز اهميت توصيف كرد و ابراز داشت: تعاون مي تواند توزيع اقلام ضروري مردم در بخش ارزاق و تامين و توزيع مواد اوليه موثر واقع شده  و موجب حذف واسطه ها و كنترل قيمت ها و مهار تورم شوند.

 

رئيس قوه قضائيه كشور همچنين بر ديدار عمومي با تعاونگران ايران اسلامي تاكيد كرد.