مشكلات صادرات به كشورهاي همسايه بررسي شد 1399/11/01

شصت و نهمين نشست كميسيون كشاورزي  و صنايع غذايي اتاق تعاون ايران، با هدف ارائه گزارش فعاليت هاي اخير و بررسي وضعيت صادرات محصولات كشاروزي به كشورهاي همسايه به صورت حضوري و ويدئو كنفرانس در اتاق تعاون ايران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران، ارسلان قاسمي رئيس كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي اتاق تعاون ايران، با اشاره به اينكه مهمترين مشكلات اعضا كميسيون كشاورزي در حوزه سيستم بانكي و بانك كشاورزي است،  بيان داشت: فعالان اقتصادي بخش تعاون در حوزه كشاورزي مشكلات زيادي در حوزه ارز و ريال دارند كه در نشست امروز بررسي شد.

وي اظهار داشت: با توجه به سياست دولت در خصوص گسترش همكاري با كشورهاي همسايه مسائل و مشكلات مربوط به صادرات به افغانستان، عراق و ارمنستان مطرح شد.

قاسمي در ادامه از تشكيل ۳ كارگروه در كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي خبر داد و گفت: كارگروه اول مربوط به كود و سم، كارگروه دوم مربوط به امور نمايشگاهي كميسيون كشاورزي و كارگروه سوم مربوط به صادرات محصولات كشاورزي و صنايع غذايي به كشور ارمنستان است.

رئيس كميسيون كشاورزي اتاق تعاون ايران افزود: در نشست امروز كميسيون همچنين مشكلات مربوط به نبود آيين نامه تبصره ۲ ماده ۷۲ قانون بخش تعاون بحث و بررسي شد. وي گفت: اين آئين نامه هنوز در هيات وزيران به تصويب نرسيده است و با جديت بيشتر پيشنهاد اتاق تعاون به كميسيون اجتماعي و دولت الكترونيك هيات دولت پيگيري مي شود.

خاطرنشان مي شود با فوت آقاي آقازاده دبير سابق كميسيون كشاورزي، دبير جديد كميسيون كشاورزي نيز با راي اعضا انتخاب و مهدي مسعودي به عنوان دبير جديد كميسيون كشاورزي معرفي شد.