منتفي شدن حذف معافيت مالياتي بخش كشاورزي در كميسيون اقتصادي دولت 1399/09/11

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران؛ ارسلان قاسمي رئيس كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي اتاق تعاون، از منتفي شدن بحث حذف معافيت مالياتي بخش كشاورزي در كميسيون اقتصادي دولت خبر داد و گفت: اين تصميم از ابتدا نوعي كج سليقگي بود كه خوشبختانه اصلاح شد.

وي تصريح كرد: در تمام دنيا به بخش كشاورزي يارانه مي‌دهند و از آن حمايت مي‌كنند. دليلي ندارد وقتي ما در فروش نفت با مشكل مواجه هستيم كشاورزان را كه در تامين امنيت غذايي نقش دارند، تحت فشار قرار دهيم.

قاسمي اضافه كرد: متاسفانه برخي با مطرح كردن اين موارد نادرست، توليدكنندگان را تحت فشار قرار مي‌دهند.

رئيس كميسيون كشاورزي اتاق تعاون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رشد صادرات بخش كشاورزي در ۶ ماهه امسال، گفت: علي رغم مشكلات تحريم و شيوع بيماري كرونا خوشبختانه هم در حوزه صادرات محصولات كشاورزي و هم صادرات آبزيان با رشد مواجه بوديم و صادرات آبزيان در اين مدت ۵٢ درصد رشد داشته و در بخش صادرات محصولات كشاورزي هم از نظر وزني و هم از نظر ارزشي با رشد مواجه بوديم در حالي كه تراز تجاري ساير بخش‌ها منفي بوده است.

اين فعال بخش خصوصي تصريح كرد: صادرات بخش كشاورزي در ۶ ماهه امسال از نظر وزني ٢۶ درصد و از نظر ارزشي ٣٢ درصد رشد كرده است.

قاسمي در بخش ديگري از سخنان خود درباره توليد ميگو نيز افزود: فصل برداشت ميگو به پايان رسيده و امسال حدود ٣۵ هزار تن ميگو در كشور توليد شد.

وي با بيان اينكه بخشي از اين محصول در حال صادرات است، افزود: توليد ميگو نسبت به سال قبل تغييري نداشته است.