جلسه تصميم گيري براي جانمائي سكوهاي عرضه كالاهاي تنظيم بازار 1403/12/08

با حضور "هادي ابوي" رئيس اتاق تعاون استان، "قربان پور" معاون فرماندار، " محمدزاده" مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان، "كريمي" مديرعامل اتحاديه كارگران استان، "قارزي" مدير جهاد كشاورزي مشهد و "عرب" معاونت اقتصادي اتاق تعاون استان برگزار گرديد. "ابوي" رئيس اتاق تعاون خراسان رضوي ضمن اشاره به ارتباط تعاوني‌ها با معيشت آحاد جامعه و وجود شبكه گسترده تعاوني‌هاي مصرف در قالب اتحاديه‌هاي كارگري، كارمندي و فرهنگيان در سراسر كشور، بر ضرورت استفاده از ظرفيت تعاوني‌هاي توزيعي در عرضه مستقيم كالا به مصرف كننده و حذف واسطه ها تاكيد و افزود : در واقع سياست‌‌‌هاي تنظيم بازار شامل اقداماتي است كه براي برقراري تعادل بين متغيرهاي اصلي بازار محصولات گوناگون به‌خصوص كالاهاي اساسي و ضروري در جهت دستيابي به اهداف متعالي گسترده‌‌‌اي به‌ ويژه حمايت از مصرف‌كنندگان و در كنار آن حمايت از توليدكنندگان و بهبود نظام اقتصادي كشور انجام مي‌شود. ايشان در ادامه افزودند : به طور كلي تنظيم بازار مجموعه‌‌‌اي از مقررات، سياست‌‌‌ها و استراتژي‌‌‌هايي است كه در جهت دستيابي به اهداف حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و با استفاده از ابزار مناسب اقتصادي براي اصلاح متغيرهاي اصلي بازار‌ (قيمت و مقدار) اعمال مي‌شود. براي اين منظور تغييراتي در عوامل موثر بر سمت عرضه و تقاضاي كالاها و خدمات مدنظر ايجاد مي‌شود. به اين ترتيب تنظيم بازار دامنه گستره‌‌‌اي از برنامه‌‌‌ريزي و سياستگذاري براي بهبود وضعيت عرضه يا تقاضاي محصولات مدنظر دولت به‌خصوص كالاهاي اساسي و ضروري