متن پيام تبريك مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به مناسبت هفته تعـاون 1397/06/10

 در متن اين پيام آمده است:

امروزه دستيابي به اهدافي همانند عدالت اجتماعي، ريشه كن نمودن فقر، مسئوليت‌ پذيري جمعي، برابري فرصت ها، رفاه عمومي، اشتغال پايدار و حفظ محيط زيست كه در مفهوم توسعه پايدار عينيت مي يابد در گرو خرد جمعي و تبديل پتانسيل هاي بالقوه به ظرفيت هاي فعال اجتماعي است كه تحقق تمامي اين اهداف با گسترش، توسعه و تقويت بخش تعاون امكان پذير مي گردد.

جوهره تعاون در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر پايه اخلاق و تقوي و به منظور مشاركت در انجام كارهاي خير و خداپسندانه بنا نهاده شده و به دليل جايگاه مهمي كه براي آن در قرآن كريم تبيين شده همواره سفارش به اعمال نيك و كمك به همنوعان مورد تاكيد قرار گرفته است.

در شرايط ويژه كنوني و در اين برهه خاص زماني كه ايران اسلامي با آن روبروست لزوم گسترش ظرفيت ها و بهره گيري از تمامي پتانسيل هاي موجود، نياز به گسترش الگوي اقتصاد تعاون بيش از پيش احساس مي شود زيرا ارتقاء فرهنگ كار جمعي و گفتمان برخاسته از آن مي تواند ارزش هاي اخلاقي همچون عدالت، انصاف و صداقت را در روابط تجاري و سپهر اقتصاد جاري سازد و بسترهاي مناسب به منظور برون رفت از وضعيت فعلي و طي طريق به سمت توسعه و شكوفايي اقتصادي را فراهم آورد.

گسترش فرهنگ تعاون در سايه توجه به آموزه هاي اخلاقي و ديني و تعاوني ها كه از جمله كانون هاي مهم و اثر گذار در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي هستند مي توانند با بسيج و هدايت ظرفيت هاي بالقوه جامعه و ترغيب و تشويق سرمايه گذاران كوچك، مسير را در زمينه سرمايه گذاري براي كارهاي مولد و اثر بخش هموار كنند.

هفته تعاون فرصت مغتنمي است تا از تعاونگران عزيز و تمامي دست اندركاران اين حوزه استراتژيك و مهم اقتصادي به لحاظ پايبندي به ارزش‌ها و اصول تعاون، بسط گفتمان عدالت خواهانه و پيشگامي در مسير تحقق اهداف توسعه پايدار قدرداني نمود.

لذا اينجانب ضمن تبريك هفته تعاون به همه تعاونگران و كارآفرينان استان خراسان رضوي از پيشگاه آفريننده يكتا موفقيت روزافزون كليه فعالان و دست اندر كاران اين حوزه را در راستاي خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مسئلت نموده، اميدوارم روحيه تعاون هرچه بيشتر در سطح جامعه رواج يابد و از اين منظر گامهاي موثري در راستاي تعالي اقتصاد ميهن عزيزمان برداشته شود.