تشكيل كميته تعاوني‌هاي مصرف با محوريت اتاق و اتحاديه هاي مصرف استاني 1400/07/24

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ اسماعيل آذري در اولين جلسه تشكيل كميته تعاوني‌هاي مصرف ضمن تاكيد بر لزوم تقويت همكاري‌هاي مشترك اظهار داشت: در صدد رفع موانع و مشكلات موجود مرتبط با ساير دستگاه‌هاي اجرايي استان از جمله سازمان جهاد كشاورزي، سازمان امور مالياتي و سازمان صنعت، معدن و تجارت هستيم.

آذري با تاكيد بر لزوم برنامه‌ريزي به منظور شبكه‌سازي، انسجام و ايجاد زنجيره في‌مابين اتاق تعاون با اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي استان افزود: تقويت و ارتقاء دامنه‌ي تعاملات درون و برون بخشي در راستاي هم افزايي و نيل به اهداف و برنامه‌هاي بخش تعاون، همچنين مرتفع نمودن مسائل، مشكلات و تحقق مطالبات اين بخش با همكاري و همياري يكديگر ميسر مي‌شود.

رئيس اتاق تعاون استان عنوان كرد: در شرايط كنوني جامعه، بهترين و مهمترين بستر براي حل مشكلات اقتصادي جامعه، تعاوني‌ها مي‌باشند.

اسماعيل آذري ضمن تاكيد بر ايجاد تحول و استفاده از شيوه‌هاي نوين در راستاي احيا و تقويت تعاوني‌ها و با بيان اين كه مسائل و مشكلات پيش رو با هم انديشي و گفت و گو قابل پيگيري است اظهار داشت: به منظور تقويت و همدلي بين تعاوني‌هاي مصرف و ايجاد وحدت رويه در توزيع كالاهاي اساسي، كميته تعاوني‌هاي مصرف استان با محوريت اتاق و اتحاديه‌هاي تعاوني مصرف راه‌اندازي شد.

وي در ادامه افزود: بايستي در راستاي توسعه بازار و فروش تعاوني‌هاي مصرف استان و ارتقا توان رقابتي آن‌ها با بخش خصوصي، تعاملات شبكه‌اي در جهت فروش محصولات تعاوني‌هاي توليدي از طريق تعاوني‌هاي مصرف انجام پذيرد.

لازم به ذكر است در اين جلسه مديران عامل اتحاديه‌هاي تعاوني مصرف فرهنگيان، كاركنان دولت، جهاد كشاورزي و مرزنشينان حضور و هر يك به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.

در خاتمه مقرر شد درخواست كالاهاي اساسي تنظيم بازار با پيشنهاد اتحاديه‌ها از طريق اتاق تعاون دريافت تا با قيمت مصوب توسط اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي زيرمجموعه استان توزيع گردد همچنين مصوب گرديد تا به اتاق تعاون ايران پيشنهاد شود واردات كالاهاي اساسي توسط مرزنشينان در جهت توزيع در بين اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي استان انجام پذيرد.