در راستاي همكاري دوجانبه اتاق و سازمان: ظرفيت هاي بخش تعاون و سازمان همياري بررسي شد 1400/06/22

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در راستاي همكاري دو جانبه في مابين اتاق تعاون استان و سازمان همياري شهرداري هاي خراسان رضوي جلسه اي مشترك با حضور رئيس اتاق تعاون استان با مديرعامل و معاونين سازمان همياري شهرداي هاي خراسان رضوي، مديران و معاونين مجموعه گردشگري چاليدره و مديرعامل و معاونين شركت تعاوني فني مهندسي ايران خودرو برگزار و به ضرورت استفاده از ظرفيت هاي دوجانبه در جهت همكاري هاي مشترك در حوزه هاي مختلف به ويژه گردشگري و احداث دهكده ي سلامت تاكيد شد.

آذري رياست اتاق تعاون استان ضمن تشكر از ميزباني مهندس سنجري مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي استان خراسان رضوي به لزوم همكاري و استفاده از ظرفيت هاي دو مجموعه و احداث فضاهاي درماني جهت خدمت رساني به خانواده بزرگ تعاون و شهرداري هاي استان تاكيد كرد.

اسماعيل آذري در اين جلسه كه با حضور مديران و معاونين سازمان همياري و مجموعه چاليدره برگزار شد در سخناني اظهار كرد: در سال جاري در تلاش هستيم بصورت ويژه مشكلات اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني را با همكاري دستگاه هاي مرتبط پيگيري و رصد نمائيم.

وي با اشاره به جايگاه مشهد در مسئله گردشگري مذهبي گفت: يكي از مزيت هاي رقابتي در صنعت گردشگري براي شهرهايي است كه داراي جاذبه هاي زيارتي و مذهبي هستند.

رئيس اتاق تعاون استان در ادامه افزود: با توجه به اهميت اين موضوع بايستي همواره در كنار جاذبه هاي مذهبي مراكزي جهت سياحت فراهم شود تا ضريب ماندگاري زائر در شهر افزايش پيدا كند، با توجه به موقعيت شهر مشهد كه تنها كلانشهر موجود در شرق كشور و دومين كلان شهر مذهبي جهان بعد از شهر مكه محسوب مي شود مي توان گفت اين شهر اكنون به عنوان شهري مذهبي با بالاترين درصد زائران و گردشگران در ايران مي باشد كه با ايجاد امكانات مناسب رفاهي، اقامتي، درماني و گسترش خدمات شهري مناسب مي توان ضريب گردشگر مذهبي را در تمامي طول سال افزايش داد.

آذري گفت: امروزه شركت هاي تعاوني در زمينه رونق توليد و اشتغال، جايگاه مهمي را به خود اختصاص داده اند به همين جهت با بازديد و جلسات از شركت هاي تعاوني استان در تلاش هستيم موانع موجود بر سر راه  آن ها را شناسايي نموده و با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي مشكلات را بر طرف نماييم.

وي افزود: با شناسايي و استفاده از ظرفيت هاي شركت هاي تعاوني مي توان با مشاركت مردم در قالب تعاوني اقدام به تاسيس دهكده سلامت در منطقه چاليدره و جذب توريسم در مسير دشوار جذب گردشگر سلامت كرد.

رئيس اتاق تعاون خراسان رضوي در خاتمه ضمن بازديد از منطقه چاليدره گفت: استان خراسان رضوي نقش و جايگاه مهمي در بازارهاي هدف گردشگري و جذب گردشگران خارجي ايفا مي‌كند، اميدواريم كه با اين تفاهم نامه بتوانيم با مشاركت تعاونگران در جهت احداث دهكده سلامت در منطقه گردشگري چاليدره ضمن خدمات رساني هرچه بهتر به جامعه بزرگ تعاون و خانواده شهرداري هاي استان با عزمي راسخ‌تر بخش بزرگ‌تري از اين بازارهاي هدف را فعال نمائيم.

در ادامه محمد سنجري مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي استان خراسان رضوي با اشاره به ظرفيتهاي مختلف سازمان همياري شهرداريهاي خراسان رضوي و شركت ها و موسسات تابعه، عنوان كرد: قطعاً با افزايش تعاملات و برگزاري جلسات تخصصي و كارشناسي ضمن شناسايي خدمات و زمينه هاي مشترك، ميتوان به كسب منافع اقتصادي براي سازمان همياري و بخش تعاون اميدوار بود.

مديرعامل سازمان همياري شهرداريهاي خراسان رضوي پتانسيل هاي گردشگري مجموعه چاليدره را ظرفيت خوبي براي استفاده خانواده بخش تعاون استان عنوان كرد و ادامه داد: مي توان در قالب تفاهم نامه ها و بسته هاي خدماتي فرصتي را براي استفاده جمعيت قابل توجه كاركنان و اعضاي خانواده پرسنل شاغل در ايران خودرو و دست اندركاران بخش تعاون از ظرفيتهاي تفريحي، خدماتي و گردشگري تفرجگاه چاليدره و موسسه توسعه گردشگري سازمان فراهم كنيم.

وي به پتانسيل هاي سرمايه گذاري اين مجموعه اشاره و بيان كرد: اين آمادگي وجود دارد تا در حوزه ايجاد واحدهاي اقامتي براي دست اندركاران زير مجموعه اتاق تعاون و همچنين ايران خودرو در قالب مشاركت همكاري كنيم.

پروانه مديرعامل شركت تعاوني فني مهندسي ايران خودرو خراسان نيز در اين جلسه گفت: ما نيز يك مجموعه فعال در حوزه كار و ضنعت هستيم كه كاركنان و تلاش گران اين بخش نياز به آرامش و استفاده از پتانسيلهاي گردشگري براي ايجاد شادابي و نشاط در خانواده هاي خود دارند.

وي با اشاره به لزوم بررسي نيازهاي كاركنان واحدهاي زير مجموعه اين شركت تعاوني افزود: مي توان در قالب تورهاي گردشگري آخر هفته و طرحهاي گرشگري ديگر از ظرفيت خوب اين مجموعه زيباي تفريحي در جهت ايجاد شادابي كاركنان و پرسنل زير مجموعه هاي شركت بهره برد.

پروانه در خصوص ظرفيت هاي اين مجموعه شركت تعاوني في مهندسي ايران خودرو خراسان ادامه داد: با توجه به توان اين مجموعه در حوزه تامين قطعات ولوازم يدكي و همچنين خدمات خودرويي و ... اين آمادگي را داريم تا بررسي تخصصي در راستاي تامين نيازهاي شهرداري هاي استان به اين گونه خدمات با حوزه بازرگاني سازمان همياري مشاركت و همكاري كنيم.

گفتني است، در پايان اين جلسه رئيس اتاق تعاون و مديرعامل شركت تعاوني فني مهندسي ايران خودرو خراسان به اتفاق مسئولان سازمان همياري از ظرفيتهاي مختلف مجموعه چاليدره از جمله تفريحات سطح آب، واحدهاي پذيرايي، اقامتي و ...  ديدن كردند.