ديدار مديركل تعاون و رياست اتاق تعاون استان با فرماندار شهرستان سرخس 1400/01/20

دكتر پناه (مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي)، مهندس آذري (رياست اتاق تعاون) و هيأت همراه با محمدرضا رجبي مقدم (فرماندار شهرستان سرخس) ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ محمدرضا رجبي مقدم فرماندار شهرستان سرخس در اين ديدار ضمن خيرمقدم و تبريك سال نو، از حضور ارزشمند و هميشگي مرزنشينان در شرايط بحران و كمك به جامعه، تشكر و بر لزوم همكاري با اين تعاوني‌ها تاكيد كرد.

وي تعاون را به عنوان يكي از بخش هاي مهم اقتصادي نام برد و افزود: اقتصاد كشور بر سه اصل خصوصي، تعاوني و دولتي، تنظيم و پايه‌گذاري شده است و تعاون يكي از بخش‌هاي اقتصادي است كه قانون و آموزه‌هاي ديني نيز روي آن تاكيد دارد.

فرماندار سرخس بر لزوم تخصيص ارز دولتي به مرزنشينان تاكيد كرد و گفت: تعاوني هاي مرزنشين بازوي فرمانداري در تهيه و توزيع كالاهاي اساسي در شهرستان مي باشند.

رجبي با اشاره به آمار پرداخت ماليات شركت هاي تعاوني مرزنشين گفت: سال گذشته تعاوني مرزنشينان سفير سرخس به تنهايي مبلغ 19 ميليارد و 700 ميليون تومان غير از عملكرد ماليات اررزش افزوده پرداخت كرده است، پرداخت اينگونه مبالغ علاوه بر رونق شهرستان، در بخش دولتي و مردم نيز تحولات چشم گيري ايجاد مي نمايد.

وي همچنين در خصوص تعاوني سفير سرخس گفت: اين شركت با مشاركت در سرمايه گذاري و تهيه كود كشاورزي و خوراك دام توانسته كمك شاياني به اين بخش در شهرستان نمايد.

فرماندار سرخس با تقدير از عملكرد خوب شركت تعاوني سفير در بحران كرونا و تحريم هاي ظالمانه گفت: اين تعاوني توانسته كالاهاي اساسي را با قيمت هاي مصوب وارد و در اختيار مردم بگذارد، كه اين مهم شايسته تقدير و قدرداني مي باشد.

لازم به ذكر است دكتر پناه به همراه هيأت همراه در بازديد از مرزنشينان سفيرسرخس با مديرعامل اين شركت گفت و گو و از اقدامات آن تشكر و قدرداني نمودند.

مديرعامل شركت تعاوني سفير سرخس در اين بازديد ضمن ارائه گزارش جامعي از فعاليت هاي اخير اين شركت گفت: مرزنشينان سفير سرخس علاوه بر توليد، توزيع و كمك به بخش دولتي اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي صنايع دستي، فرت بافي، قالي بافي و ... نموده است، همچنين اين شركت با خريداري بيش از 1400 هزار سهم در فولاد مباركه اصفهان جز سهامداران عمده مي باشد.