در راستاي تحقق شعار سالجاري: تشكيل ستاد احصاء و رفع موانع توليد در اتاق تعاون ايران 1400/01/16

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران؛ عبداللهي رئيس اتاق تعاون ايران با بيان اين مطلب اظهار داشت: تعيين شعار «توليد، پشتيباني ها، مانع زدايي» براي سال ١۴٠٠ از سوي رهبر فرزانه انقلاب كاملا هوشمندانه و منطبق بر دغدغه ها و مطالبات فعّالان اقتصادي بود.

رئيس اتاق تعاون ايران تصريح كرد: اصلاح ساختار اقتصادي كشور و رسيدن به شكوفايي در توليد ملي از ضروريات است كه مقام معظم رهبري در قالب شعار سال ۱۴۰۰ تحت عنوان توليد، پشتيباني‌ها، مانع زدايي‌ها تبيين و روشن نمودند.

وي با  بيان اينكه «تعاون» به عنوان ركن دوم اقتصاد كشور است، ابراز داشت: اتاق تعاون ايران شناسايي موانع بخش تعاون كشور و احصاء آنها براي پيگيري در شوراها و مجامع عالي را بر خود تكليف دانسته و در دستور كار قرار داده است و بر اين مبنا، ستاد احصاء و رفع موانع توليد با محوريت اتاق تعاون ايران با بهره گيري از ظرفيت تشكل ها، اتحاديه ها، تعاوني ها و اتاق هاي تعاون استاني تشكيل و در تمام استان ها نيز به صورت كارگروه ويژهء احصاء و رفع موانع توليد فعاليت خود را آغاز مي كنند.

عبداللهي تصريح كرد: كارگروه هاي استاني با احصاء و شناسايي موانع توليد، اين موارد را به ستاد مركزي ارائه خواهند كرد.

وي يادآور شد: عوامل و موارد زيادي به عنوان مانع، بر سر راه توليد قرار دارد كه اجازه‌ي شكوفاشدن به استعدادهاي ناب متخصصان و توليدكنندگان ايراني را نمي‌دهد.

رئيس اتاق تعاون ايران با اشاره به توانمندي‌هاي بخش تعاون و كارآمدي بخش هاي غير دولتي در راستاي تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مطابق با منويات مقام معظم رهبري خاطر نشان كرد: مردمي‌سازي واقعي اقتصاد، تنها با بهره‌گيري از ظرفيت هاي تعاون امكان پذير است.

اين مقام مسئول ابراز داشت: افزايش سهم بخش تعاوني از اقتصاد ايران مي تواند در بازارهاي كالا، كار، سرمايه و پول تحقق يابد مشروط برآنكه از پشتيباني دستگاه هاي حاكميتي برخوردار گردد.