حضور بخش تعاون و حق راي در ستاد تنظيم بازار نقطه عطفي در تاريخ اتاق هاي تعاون 1399/10/14

حضور اتاق هاي تعاون در ستاد تنظيم بازار مي تواند به تحقق اهداف و رسيدن به جايگاه حقيقي بخش تعاون كمك شاياني نمايد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ سيدحسين مجتبوي ضمن تشكر از پيگيري هاي مهندس عبداللهي (رياست) و مديران محترم اتاق تعاون ايران جهت حضور اتاق ها با حق راي در ستاد تنظيم بازار گفت: با پيگيري هاي مربوطه و با موافقت دكتر رسوليان رئيس ستاد تنظيم بازار استان اين اتاق به عنوان نماينده بخش تعاون روز گذشته با حضور در ستاد تنظيم بازار خراسان رضوي ضمن ارائه گزارش توزيع روغن در سطح استان توسط اتحاديه هاي مصرف كارگري و كارمندي، توضيحاتي در خصوص اين بخش ارائه داد.

مجتبوي گفت: تنظيم بازار به‌ عنوان يك مقوله كليدي اثرگذار در تمامي دوره‌ ها، نقش بسزايي در مديريت پيامدهاي پيراموني به‌ ويژه آثار تحريم ‌ها، شوك‌ هاي ناشي از تغيير متغيرهاي كلان و عدم تحقق كامل اهداف سياست‌هاي بخشي داشته است، در اين راستا و به منظور ارتقاي هدفمند اجراي اين سياست‌ها بخش مردمي تعاون به عنوان بازوي توانمند دولت در بين مردم با حضور در اين ستادها مي تواند نقش بسزايي ايفا نمايد.

رئيس اتاق تعاون افزود: قطعا حضور بخش تعاون در اين ستاد با بررسي وضع موجود در بين مردم و آسيب‌شناسي تنظيم بازار با هدف بررسي اهم شاخص‌ها و عوامل موثر بر تنظيم مي تواند بسيار مثمر ثمر واقع شود.

مجتبوي با اشاره به گستردگي شبكه توزيع تعاوني ها در كل كشور افزود: با توجه به ظرفيت بالاي بخش تعاون و تجارب موفق پيشين اين بخش در توزيع كالاهاي اساسي، حضور اتاق هاي تعاون در اين ستاد مي تواند ظرفيت هاي بخش تعاون را به نمايش بگذارد.

وي بر لزوم استفاده از شبكه هاي توزيع تعاون با هدف دسترسي سريع و بدون واسطه مصرف كنندگان نهايي به كالاهاي اساسي مشمول تنظيم بازار تاكيد و گفت: در تنظيم بازار بخش هاي مختلفي از دولت و بخش‌خصوصي نقش دارند وليكن با نگاه به گذشته ميتوان اذعان كرد بخش تعاون توانسته در توزيع كالاهاي اساسي مديريت درستي را به نمايش بگذارد و بدون مشكل، كالاي اساسي را به دست مصرف كنندگان واقعي برساند.

رئيس اتاق تعاون استان در خاتمه با اشاره به موضوعيت اتحاديه ها و تعاوني هاي مصرف گفت: اين اتحاديه ها و تعاوني ها با هدف توزيع هر چه بهتر اقلام اساسي مورد نياز مردم تشكيل شده است، همچنان كه اين شبكه در دوران جنگ نيز كارنامه بسيار خوبي جهت مديريت بازار و توزيع اقلام اساسي از خود برجاي گذاشتند و توزيع گسترده اقلام به درستي انجام پذيرفت و كمبودي در تامين كالاهاي اساسي به وجود نيامد.