استفاده از ظرفيت اتاق تعاون براي اختصاص سهميه روغن 1399/10/14

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از روزنامه خراسان؛ معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار خراسان رضوي در خصوص تامين روغن مورد نياز استان گفت: كارخانه‌هاي استان هاي ديگر سهميه روغن خوراكي اين استان را به موقع تحويل نمي‌دهند و از مراجع قضايي پيگير اين موضوع خواهيم بود.

رسوليان افزود: از ستاد تنظيم بازار كشور خواسته شده است كه اختيار توليد و تامين روغن مورد نياز اين استان را به واحدهاي توليدي آن واگذار كند.

وي ادامه داد: واحدهاي توليدي اين استان ظرفيت تصفيه روغن و روغن كشي دانه‌ها را دارد و اگر دانه‌هاي روغني در اختيار اين استان قرار گيرد، واحدها پس از روغن كشي و تصفيه آن مي‌توانند كنجاله را به عنوان نهاده دامي در اختيار دامداران قرار دهند و روغن نباتي را نيز در استان توزيع كنند.

معاون استاندار خراسان رضوي گفت: مكاتبات بسيار با مسئولان ستاد تنظيم بازار كشور انجام شده است تا سهميه جديدي از روغن نباتي به اين استان اختصاص دهند و از دادن روغن خام سهميه خراسان رضوي به كارخانه هاي ديگر  استان ها خودداري كنند.

وي با اشاره به استفاده از ظرفيت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و اتاق تعاون در سطح ملي براي اختصاص سهميه‌ روغن به اين استان افزود: با عنايت استاندار و موافقت رئيس اتاق تعاون ايران ۵۰۰ تن روغن خوراكي به خراسان رضوي اختصاص يافته كه در حال توزيع در تعاوني‌هاي مصرف كارگري و كارمندي است.

رسوليان ادامه داد: ستاد تنظيم بازار كشور سهميه جديدي از روغن خوراكي بخش مصرف خانوار به ميزان دو هزار و ۴۰۰ تن براي خراسان رضوي اعلام كرده است كه در روزهاي آينده تخصيص خواهد يافت.وي گفت: هزار تن از سهميه روغن بخش صنف خراسان رضوي نيز باقي مانده است كه در هفته آينده وارد استان و بين صنوف توزيع مي‌شود.