هزار هكتار شهرك گلخانه‌اي در خراسان رضوي ايجاد مي‌شود 1399/10/03

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي؛ محمدصادق معتمديان در جلسه توسعه شهرك‌هاي كشاورزي استان كه با حضور مديرعامل شهرك‌هاي كشاورزي ايران در محل استانداري برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به شرايط اقليمي استان از جمله خشكسالي‌هاي پياپي و كمبود ذخاير آبي، يكي از اولويت‌هاي ما مديريت منابع موجود آبي است.
وي افزود: در سند سازگاري با كم‌آبي استان، تكليف دستگاه‌هاي مختلف در بخش‌هاي متولي مشخص شده است.
معتمديان يكي از راهكارهاي مهم اجراي سند سازگاري با كم‌آبي استان را توسعه كشت گلخانه‌اي دانست و بيان كرد: بايد سرعت بيشتري به اين حوزه داده شود.
استاندار خراسان رضوي گفت: در موضوع كشت گلخانه‌اي مزاياي زيادي از جمله بهره‌وري آب و اشتغالزايي وجود دارد كه بايد توسط مسئولان متولي پيگيري شود.
وي ادامه داد: تفاهم‌نامه ايجاد هزار هكتار شهرك گلخانه‌اي در يك برنامه زمان‌بندي مشخص در استان عملياتي خواهد شد.
معتمديان در بخش ديگري از سخنان خود به ايجاد نهضت گلخانه در استان اشاره كرد و گفت: در مناطق كم آب همچون خراسان رضوي بايد به دنبال روش‌هايي براي كاهش مصرف آب باشيم.
استاندار خراسان رضوي بر تسريع روند گسترش نهضت گلخانه‌اي در استان تاكيد كرد و افزود: در مناطقي كه استعداد دارد، بايد زمينه احداث گلخانه را فراهم كنيم.
مديرعامل شهرك‌هاي كشاورزي ايران در ادامه اين جلسه گفت: با ايجاد شهرك‌هاي كشاورزي و فعاليت‌هاي گلخانه‌اي مي‌توانيم تا حدود زيادي بيكاري را كاهش دهيم.
علي‌اشرف منصوري افزود: يكي از الزامات توسعه شهرك‌هاي كشاورزي اين است كه‌ در مجموعه شرايط، زنجيره ارزش هم ديده شود كه اين موضوع ارزش افزوده محصولات كشاورزي را افزايش خواهد داد.