بازديد از شركت تعاوني خوشه صنعتي صادراتي دوريكا (پليمر) 1398/06/24

در راستاي پيگيري و رسيدگي به مشكلات شركت هاي تعاوني استان در سال رونق توليد، رئيس و دبير اتاق تعاون استان، مديركل و مديريت تعاون اداره كل، سروري مديريت تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان مشهد و همچنين كارشناسان و روساي مرتبط بانك توسعه تعاون از شركت تعاوني خوشه صنعتي صادراتي دوريكا بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در اين بازديد ابتدا ميرعاقل مديرعامل تعاوني ضمن ارائه گزارشي از وضعيت شركت گفت: گروه صنعتي دوريكا به عنوان اولين خوشه صنعتي پليمري كشور متشكل از 24 شركت توليدي و 8 شركت خدماتي مي باشد كه در زمينه توليد انواع محصولات پليمري، لوازم پلاستيكي خانگي و بهداشتي ساختمان فعال داشته و 570 نفر به طور مستقيم و بيش از 3000 نفر به صورت غير مستقيم اشتغال زايي نموده است.

وي از ويژگي هاي اين شركت به توليد بيش از 190 قلم كالاي پليمري و پلاستيكي و صادرات محصولات آن به بيش از 11 كشور جهان اشاره كرد.

ميرعاقل در ادامه گفت: با رفع موانع بانكي و دريافت سرمايه در گردش اين آمادگي را خواهيم داشت كه جذب تعداد نيروي بيشتري جهت اشتغال پايدار داشته باشيم. ميرعاقل در ادامه مطالب خود گفت: اين شركت تعاوني ظرفيت هاي فراواني جهت ايجاد اشتغال دارد و اولين شركت تعاوني توليدي ، توزيعي و صادراتي است كه در هر سه زمينه فعاليت دارد.

مجتبوي رياست اتاق تعاون استان در حاشيه ي اين بازديد گفت: هدف از بازديد پررنگ كردن نقش تعاوني‌ها را در اقتصاد كشور مي باشد، وي اظهار داشت: بايستي ضرورت خريد دستگاه هاي مورد نياز و روند تأمين مالي و صدور ضمانت نامه هاي درخواستي اين تعاوني مورد توجه قرار گيرد چرا كه مديران زيرمجموعه بايستي در شرايط فعلي كشور كه نياز به توليد داخلي بيشتري مي باشد، با تسهيل امور براي اين گونه شركت ها به رونق توليد كمك قابل توجهي نمايند.

سنجري در ادامه ضمن آشنايي با قسمت هاي مختلف توليد اين تعاوني در سخناني اظهار كرد: هر جا يك تيم مديريتي سلامت و پشتكار را سر لوحه امور و فعاليت هاي كاري خود قرار دهد موفق شده و توسعه ماندگار پيدا خواهد كرد و خوشحالم از اينكه اين شركت تعاوني توانسته است با قدرت و اين حجم توليد به فعاليت خود ادامه دهد.

 وي هدف از بازديد را شناسايي مشكلات اين بخش اعلام كرد و گفت: معتقدم شبكه تعاوني ها نقش انكار ناپذيري در توليد و اشتغال در جامعه دارند و شركت هاي تعاوني مي توانند با بهره مندي از ايده هاي نوين و خلاق، شناخت نياز بازار مصرف و زمينه هاي جذب سرمايه ، موجبات شكوفايي اقتصادي و اجتماعي را فراهم آورند.

 وي در خاتمه گفت: تعاوني ها از لحاظ اقتصادي بعنوان يكي از جدي ترين راههاي توسعه پايدار در برنامه هاي توسعه كشور قرار دارند به همين دليل پيگيري مشكلات و رفع موانع تعاوني ها را مي بايست با جديت و با كمك بانك توسعه تعاون، اتاق تعاون استان، اداره كل تامين اجتماعي و دستگاه هاي مرتبط پيگيري و رصد نماييم.

شايان ذكر است در اين جلسه مدير عامل شركت تعاوني خوشه صنعتي صادراتي دوريكا درخواست دريافت تسهيلات و سرمايه در گردش را نمود كه مقرر شد با همكاري و مساعدت بانك توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون هر چه سريعتر اين تسهيلات پرداخت گردد.