راه اندازي كميته جوانان اتاق تعاون استان خراسان رضوي 1399/08/27

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ اين اتاق براي حمايت از جوانان و آشنايي دانشجويان با تعاون و استفاده از طرح هاي نوين و دانش بنيان اقدام به راه اندازي كميته جوانان و دانشجويان نموده است.

عليرضا شريفيان دبير اتاق تعاون استان در اين رابطه گفت: در ميان بخش‌هاي مختلف اقتصادي، بخش تعاون در ايجاد و توسعه اشتغال، جايگاه ويژه‌اي دارد، چرا كه اين بخش ظرفيت بالايي در رونق چرخه اقتصادي كشور داشته و با توجه به شرايط موجود اقتصاد در كشور، هزينه ايجاد شغل در بخش تعاوني كمتر و البته پايداري و دوام آن بيشتر از ساير بخش‌ها است؛ بنابراين اقتصاد دانش‌بنيان و مشاغل مرتبط با آن در دستور كار اصلي بخش تعاون مي باشد.

وي با اشاره به مزيت سيستم تعاون بر اشكال ديگر فعاليت هاي اقتصادي و عدم انگيزه سودجويي فردي، تلاش گروهي براي منافع اعضا با هدف انجام خدمت به افراد اجتماع با رعايت اصل دموكراسي گفت: افراد نخبه‌اي هستند كه استعداد فعاليت در حوزه‌هاي دانش‌بنيان را دارند و فقط بايستي طرح هاي آن ها پايش و سازماندهي شود تا از اين طرح ها براي رسيدن به سهم تعاون در اقتصاد كشور و ساماندهي كسب ‌و كارهاي خرد بهره برداري كرد.

شريفيان در ادامه به اهميت موضوع اجراي طرح هاي نوين اشاره و اظهار كرد: در اين بخش كارهاي مختلفي براي پشتيباني طرح‌ها و ايده‌هاي خلاق انجام مي‌شود كه يكي از مهم‌ترين اقدامات، راه‌اندازي كميته جوانان جهت «حمايت از طرح‌هاي نوين و دانش بنيان» بوده است.

وي تعاون را به عنوان مردمي‌ترين بخش اقتصاد براي اشتغالزايي و تحقق رفاه اجتماعي دانست و افزود: اين بخش بستر مناسبي را براي تجميع سرمايه هاي خرد و انجام فعاليت هاي بزرگ اقتصادي با بهره گيري از توان و تخصص افراد در حوزه هاي مختلف فراهم مي كند.

دبير اتاق تعاون استان خاطرنشان كرد: كميته ي جوانان اتاق تعاون استان از آبان ماه امسال به صورت رسمي آغاز به فعاليت نموده است و افرادي كه ايده‌هاي نوآورانه دارند، مي‌توانند ايده‌هاي خود را ارائه و از حمايت‌هاي اين بخش بهره‌مند شوند.

بر همين اساس اتاق تعاون استان از جوانان و دانشجويان داراي ايده جهت عضويت در اين كميته دعوت به عمل مي آورد.