مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان: اولويت واگذاري هاي بخش تعاون با اتاق تعاون استان مي باشد. 1399/08/08

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ هيأت رئيسه و بازرسين اتاق تعاون استان با مديركل جديد اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ديدار و گفت و گو كردند.

بر اساس اين گزارش ابتدا مجتبوي رئيس اتاق تعاون استان ضمن خيرمقدم به مديركل جديد، به معرفي اعضا هيأت رئيسه و بازرسين اتاق پرداخت و گفت: اين استان داراي پتانسيل هاي قوي در بخش تعاون مي باشد، وي افزود: حدود هفت هزار تعاوني با سرمايه گذاري بيش از چهار هزار ميليارد ريال و حدود چهار ميليون عضو در خراسان رضوي فعال مي باشند كه ۱۱۵ هزار فرصت شغلي به وجود آورده اند.

مجتبوي در ادامه با اشاره به عضويت اتاق در شانزده كارگروه استاني افزود: اين اتاق با توجه به شرح وظايف خود ارتباطات خوبي براي كمك به بخش تعاون با ديگر ارگان ها برقرار نموده است، براي مثال در كميسيون هاي مالياتي، بررسي پرونده هاي تعاون بدون حضور نماينده اين بخش غير قانوني مي باشد.

رئيس اتاق تعاون استان ضمن تاكيد بر اهميت تعاون گفت: تعاوني ها محل مناسبي براي تجميع سرمايه هاي اندك و انجام فعاليت بزرگ اقتصادي محسوب مي شوند.

 

 

در ادامه دكتر پناه مديركل جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعي با ابراز خوشنودي از حضور در جمع اعضا اتاق تعاون استان كه هر يك از مديران فعال بخش تعاون مي باشند، گفت: نگاه ويژه مقام معظم رهبري به بخش تعاون، موجب پررنگ تر شدن حس اعتماد اجتماعي به بخش تعاون مي شود.

دكتر پناه در ادامه با اشاره به جايگاه بخش تعاون در قانون اساسي و اصل ۴۴ گفت: اعتقاد جمهوري اسلامي به بخش تعاون مي باشد همچنان كه اهميت اين بخش در قانون اساسي به خوبي ذكر شده و تاكيد بر گسترش تعاون دارد.

وي يكي از عوامل‌ موثر در‌ رونق اقتصادي‌‌ و بهبود فضاي كسب و كار را توسعه تعاوني ها و بخش تعاون دانست و ادامه داد: اين بخش مي تواند در زمينه ي فرهنگ اقتصادي نيز نقش مهمي را ايفا نمايد و ضرورت دارد در خصوص احصاء قوانين و مقررات و وظايف تعاوني ها، اتاق طرح هاي لازم را تهيه و پس از همفكري، جمع بندي و از طريق دستگاه هاي اجرايي به دولت ارائه دهيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان با اشاره به ظرفيت و توانمندي اتاق تعاون خراسان رضوي گفت: اولويت واگذاري ها در بخش تعاون با اتاق تعاون استان مي باشد و بايستي با همفكري و همياري و استفاده از توانمندي و ظرفيت اتاق اين بخش را به سهم حقيقي خود در اقتصاد برسانيم.

لازم به ذكر است در اين جلسه هر يك از اعضا به بيان نكته نظرات خود پرداختند.