سامانه باتا (بانك اطلاعاتي تعاوني‌هاي ايران) به طور رسمي آغاز به كار كرد 1399/06/19

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي و به نقل از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران؛ علي مطيع جهاني معاون پشتيباني، برنامه ريزي و تحقيقات اتاق تعاون ايران با اعلام اين خبر گفت: طبق بند ۱۵ ماده ۵۷ قانون بخش تعاون اتاق تعاون، موظف است نسبت به ايجاد و اداره مركز آمار و اطلاعات اقتصادي به منظور انجام وظايف و فعاليت هاي خود اقدام كند. در اين راستا اتاق تعاون نسبت به ايجاد سامانه يكپارچه اطلاعاتي بخش تعاون با نام باتا اقدام كرده است.

وي ادامه داد: تا كنون بيش از ۲۵۰ هزار شركت تعاوني در سامانه ثبت شركت ها، ثبت شده است و با توجه به همكاري اتاق تعاون با سازمان ثبت شركت ها، از اين تعداد بيش از ۹۰هزار شركت تعاوني فعال پايش و در سامانه باتا بارگذاري شده است. به گفته وي، اين بانك اطلاعاتي، مديريت اطلاعات تمامي اتحاديه ها، تعاوني ها و اتاق هاي تعاون كشور را درخود جا داده است.

مطيع جهاني در خصوص اهداف پيش بيني شده سامانه باتا اظهار داشت: ايجاد زنجيره اطلاعاتي و شبكه سازي در جهت شناسايي ظرفيت شركت هاي تعاوني هاي فعال و كمك به تعاوني هايي كه دچار مشكل شده اند همچنين ارائه خدمات مطلوب در حوزه هاي مختلف نظير بيمه، ماليات، خدمات فني و مهندسي و كمك به صادرات غيرنفتي از مهمترين اهداف ايجاد سامانه باتا است.

يادآور مي شود؛ اتاق تعاون ايران بمنظور توسعه كمي و كيفي خدمات، نيازمند بكارگيري راهكارهاي نوين مديريتي و فناوري اطلاعات و ارتباطات است. با توجه به رويكرد اتاق تعاون ايران در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، ايجاد يك بانك اطلاعاتي جامع از اتحاديه ها و تعاوني هاي كشور توسط اين نهاد امري ضروري و اجتناب ناپذير است. لذا با استفاده از امكانات داخلي و حمايت سازمانها و ارگانهاي مرتبط اين اتاق نسبت به توليد و راه اندازي بانك جامع اطلاعات تعاوني هاي ايران ( باتا ) اقدام كرد.