برج هاي 134 واحدي خورشيد وابسته به شركت تعاوني مسكن آب و خاك خراسان رضوي افتتاح شد 1399/06/18

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ اين مراسم با حضور علي رسوليان معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي، رئيس اتاق تعاون، مديركل و معاونين اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ديگر مديران دستگاه هاي اجرايي و تعاونگران استان برگزار شد.

رسوليان معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خراسان رضوي گفت: راهبرد جديد اين استان براي توسعه، تحول در اقتصاد مسكن، بهره‌گيري از نهادهاي دست‌اندركار براي افزايش ساخت و سازهاست.

وي افزود: در اين زمينه از استاندار خواسته شده كه كارگروه توسعه مسكن در استان ايجاد شود.

رسوليان ادامه داد: مذاكراتي نيز با نهادهاي فعال در حوزه مسكن از جمله شهرداري، بنياد مستضعفان، آستان قدس رضوي، كميته امداد امام خميني (ره)، بنياد مسكن انقلاب اسلامي انجام گرفت و مقدمات اجراي چند هزار پروژه مسكن در استان فراهم شد.

معاون استاندار خراسان رضوي گفت: توسعه ساخت و ساز هم به تامين مسكن خانوارها به عنوان نياز جدي آنها كمك مي‌كند و هم ۴۰ تا ۵۰ صنعت وابسته به ساختمان سازي از جمله توليد مصالح ساختماني، آهن آلات، لوازم خانگي، تاسيسات برق، آب و فاضلاب و مواردي از اين دست را فعال و زمينه توسعه اشتغال را فراهم مي‌كند و ارزش افزوده بسيار براي جامعه دارد.

رسوليان تعاوني‌ها را ظرفيت مناسبي براي جذب سرمايه‌هاي خرد دانست و افزود: هم اينك دستكم ۱۲۰ هزار ميليارد تومان سپرده‌هاي مردم استان نزد بانكهاست كه اغلب آنان از آنجا كه محل مطمئني براي سرمايه‌گذاري نمي‌يابند، منابع مالي در اختيار خود را به بانكها مي‌سپارند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري ادامه داد: در صورتي كه براي توسعه پروژه‌هاي تعاوني‌هاي مسكن برنامه‌ريزي شود، زمينه مناسبي براي جذب سرمايه‌هاي خرد مردم فراهم شده و با مديريت صحيح منابع داخلي و هدايت آنها به سوي اقتصاد موثر مي‌توان استان را توانمند و از جذب سرمايه‌گذاران خارجي بي‌نياز كرد.

وي گفت: پروژه مجتمع مسكوني "خورشيد" متعلق به تعاوني آب و خاك خراسان رضوي از نظر جذب سرمايه‌هاي خرد مردم در قالب تعاوني براي تامين مسكن آنان و كيفيت زيرساختهاي ساختمان حايز اهميت است.

معاون استاندار خراسان رضوي افزود: هم اينك بسياري از مردم فاقد مسكن هستند و براي تامين آن بايد توان مالي بسيار داشته باشند، بهره گيري از روشهاي تعاوني مي‌تواند هزينه ساخت مسكن براي مردم را كمتر نموده و جمعيت بيشتري را صاحب مسكن كند.

وي ادامه داد: خراسان رضوي بويژه مشهد در جريان شيوع كرونا خسارت بسيار متحمل شد زيرا اقتصاد اين منطقه برپايه گردشگري و زائر است و تعطيلي اين بخش در ايام شيوع كرونا باعث تعطيلي بسياري از اصناف و كسب و كارها در استان شد.رسوليان گفت: براي جبران خسارت ناشي از شيوع كرونا در اين استان، تقويت صنايع معدني، قطعه سازي، كشاورزي و بخش مسكن در اولويت قرار گرفته تا بتوان از طريق اثربخشي اين بخشها خسارات وارده به استان را كاهش داد.

محمد سنجري مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: خدا را شاكريم كه يكي از پروژه هاي ارزشمند بخش تعاون در اين هفته افتتاح گرديد و اين مجموعه توانسته است با رعايت استانداردهاي لازم امنيت خاطر و رضايت را براي خانواده ها فراهم نمايد و اين حاصل تلاش هاي شبانه روزي و شايسته اعضاي هيئت مديره و پيگيري هاي مستمر آنها مي باشد.

وي افزود: يكي از دغدغه‌هاي جدي مردم، مسكن است و تامين آن بيش از ۵۰ درصد هزينه خانوار را شامل مي‌شود

.محمد سنجري در ادامه گفت: تاكنون بخش تعاوني در همه حوزه‌ها بويژه مسكن به خوبي عمل كرده و توانسته است نياز مردم را به مسكن تامين كند لذا در شرايط كنوني نيز توسعه تعاوني‌هاي مسكن مي‌تواند نياز مردم را با كمترين هزينه برطرف كند.وي شمار تعاوني‌هاي مسكن در خراسان رضوي را ۴۱۶ واحد ذكر كرد و ادامه داد: مجتمع مسكوني خورشيد متعلق به شركت تعاوني آب و خاك خراسان رضوي برندي در حوزه تعاوني‌هاي مسكن به شمار مي‌رود و مسكن را با جذب سرمايه‌هاي خرد مردم در بهترين نقطه از شهر مشهد با بهترين كيفيت تامين كرده است.

شايان ذكر است تعاوني مسكن آب و خاك خراسان رضوي مجتمع مسكوني خورشيد را در زميني به مساحت پنج هزار مترمربع با ۱۳۴ واحد به وسعت هر واحد ۱۵۰ مترمربع و هزينه ساخت هر مترمربع به مبلغ ۱۰ ميليون ريال در انتهاي خيابان هاشيمه ساخته است.