بازديد از اتحاديه ي شركت هاي تعاوني مرزنشينان استان 1398/04/03

در سال رونق توليد و با هدف بررسي مسائل و مشكلات با حضور مديركل و معاونين اداره كل تعاون، مديركل و معاونين سازمان تامين اجتماعي، رئيس و دبير اتاق تعاون، معاونين بانك توسعه تعاون استان از اتحاديه شركت هاي تعاوني مرزنشينان خراسان رضوي بازديد و جلسه هم انديشي به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در اين بازديد ابتدا رئيس اتاق تعاون استان ضمن تشكر از مديرعامل و اعضاي هيأت مديره اتحاديه مرزنشينان گفت: اين اتحاديه از ابتدا جزء اركان اصلي اتاق تعاون كشور و استان بوده و در حال حاضر مديرعامل و رئيس هيأت مديره اتحاديه، رئيس و دبير كميسيون مرزنشينان اتاق تعاون ايران مي باشند.

مهندس مجتبوي در ادامه با اشاره به اهميت توسعه صادرات غيرنفتي گفت: از برنامه‌هاي مهم اتحاديه‌هاي مرزنشينان ثبات قيمت ها در بازار، رقابت پذيري، كاهش هزينه توليد و ... مي باشد.

رئيس اتاق تعاون استان با اشاره به عدم فعاليت مرزنشينان در بازارچه‌هاي مرزي گفت: اين مسئله ايرادي بزرگ است كه يك تعاوني با زيرمجموعه اي بالغ بر چند هزار نفر مرزنشين نتواند اقدام به صادرات و واردات از طريق بازارچه داشته باشد.

وي افزود: از مهمترين اهداف تشكيل تعاوني‌هاي مرزنشينان، جلوگيري از مهاجرت، تأمين كالاهاي اساسي و ضروري مرزنشينان، ايجاد و توسعه روحيه تعاون و همدلي، كاهش مشكلات دولت در تأمين نيازهاي مرزنشينان مي باشد و مرزنشينان همواره نقش مؤثري در مقابله با قاچاق، مهاجرت و تخليه مناطق مرزي داشته و دارند.

مجتبوي در پايان گفت: در راستاي رسيدن به اهداف تعاون، نيازمند همكاري دستگاههاي اجرايي هستيم كه خوشبختانه بر همين اساس و بر مبناي شعار سال اقدام به برنامه ريزي جهت بازديد از اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني همراه با مديركل تعاون و ديگر مديران زيرمجموعه نموده ايم.

مهندس سنجري مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در سخناني اظهار كرد: اتحاديه تعاوني مرزنشينان استان به دليل حضور در مناطق مرزي و كمك به اقتصاد كشور بسيار حائز اهميت مي باشد زيرا كه ضمن حفظ امنيت، اشتغال پايدار را براي جمعيت ساكن در اين مناطق فراهم آورده است.

سنجري ضمن تشكر از فعاليتهاي مثمر ثمر اتحاديه شركت هاي تعاوني مرزنشينان استان گفت: اين اتحاديه با نگاه كسب منافع براي اعضاء تشكيل شده و سهام داران آن خادمان واقعي به نظام و انقلاب اسلامي هستند.

مدير كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي در خاتمه گفت: اميد است با پشتكار و استفاده از ظرفيت هاي مرزنشينان، فضاي كسب و كار را رونق و در اين مسير همچون گذشته با اراده گام برداريد و مطمئن باشيد اداره كل نيز مسائل و مشكلات پيش روي مرزنشينان و اين اتحاديه را پيگيري خواهد نمود.

مهندس فيضي مدير عامل اين اتحاديه نيز ضمن خير مقدم و تشكر از حضور و همراهي مديران در سخناني گفت: يكي از رسالت هاي تعريف شده براي اتحاديه مرزنشينان پيشگيري از قاچاق كالا، جلوگيري از مهاجرت و برقراري توسعه متوازن در مناطق مرزي، اشتغالزايي و كمك به اقتصاد روستا است اما هدف اصلي ما كمك به اقتصاد و معيشت مرزنشينان عزيز مي باشد.

 وي گفت: هم اكنون  22 تعاوني در خراسان رضوي وجود دارند كه جمعيتي بالغ بر 700 هزار نفر در آن عضو  مي باشند و متأسفانه در طول اين سنوات يكي از آسيب‌هايي كه براي مرزنشينان و شركت‌هاي تعاوني آنها بوجود آمده است نبود ثبات در قوانين مي باشد كه گاهاً معاش اين قشر را با مشكل مواجه نموده است.

 فيضي در ادامه افزود: مرزنشينان مشكلات زيادي دارند و اين مشكلات از زمان تصويب آيين نامه جديد در حوزه صادرات و واردات آنها افزايش پيدا كرده است و مشكل اساسي ما هم بهره‌مند نشدن از يك سري تسهيلات در حوزه معافيت هاي بيمه اي و مالياتي است.

مديرعامل اتحاديه مرزنشينان استان در خاتمه گفت: اتحاديه مرزنشينان استان خراسان رضوي در سال رونق توليد مي تواند براي رفع بسياري از تحريم ها و تقويت اشتغال در مناطق محروم و مرزي در استان گره گشايي و كمك نمايد زيرا اعتقاد داريم كه مرزنشينان از مزيت هاي فرهنگي، امنيتي، سياسي هستند و به همين علت بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و به آنها اهتمام بيشتري داده شود.

اسماعيل آذري رئيس هيئت مديره اتحاديه شركتهاي تعاوني مرزنشينان استان نيز در سخناني خطاب به مديران حاضر گفت: در طي يك سال و نيم گذشته مشكلات زيادي براي ارائه خدمات به مرزنشينان بوجود آمده است و به طور يقين اين اتحاديه مي تواند در بدترين شرايط تحريم، صادرات داشته و به اقتصاد جامعه كمك نمايد با اين حال معتقديم تعاوني‌هايي همچون مرزنشينان كه تعداد اعضاء زيادي دارند مي‌توانند بسياري از مشكلات مردم را در مناطق كم برخودار رفع و به چرخه اقتصاد و برقراري توسعه كمك زيادي داشته باشند.

شايان ذكر است در خاتمه از مديرعامل و اعضاي هيأت مديره اين اتحاديه به دليل تلاش در جهت صادرات غير نفتي، توسط مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تقدير و تشكر بعمل آمد.