بازديد از كارخانه شركت تعاوني الماس شهد كاركنان شركت زم زم مشهد 1398/02/30

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون استان خراسان رضوي؛ در سال رونق توليد در راستاي پيگيري و رسيدگي به مشكلات شركت هاي تعاوني استان با هدف بررسي مسائل و مشكلات تعاوني هاي توليدي و افزايش رونق توليد و اشتغالزايي  توسط مجتبوي و ابوي رئيس و دبير اتاق تعاون، سنجري (مديركل) به همراه معاونين اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي، محمدي (مديريت شعب) و معاونين بانك توسعه تعاون استان، نظام (مديركل) و معاونين سازمان تامين اجتماعي استان و سروري مديريت اداره تعاون شهرستان مشهد از محل كارخانه شركت تعاوني الماس شهد كاركنان شركت زم زم مشهد بازديد به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در اين بازديد ابتدا مجتبوي رئيس اتاق تعاون استان بر لزوم تحقق شعار سال تاكيد كرد و گفت: بررسي ساختار اقتصادي كشور نشان مي‌دهد كه  كسب و كارهاي خرد قسمت اعظمي از اشتغال كشور را به خود اختصاص داده و سهم غيرقابل انكاري از  توليد كشور، مربوط به اين حوزه مي‌باشد كه در صورت حمايت مي تواند نقش مهمي را در راستاي رونق توليد با توجه به شرايط كنوني اقتصادي كشور ايفا نمايد.

 وي افزود: امروز همه بايد در استان تمام توان و تلاش خود را بكار گرفته و از دستاورد هاي تعاوني كه به عنوان يك ركن مهم اقتصاد مردمي است دفاع نموده و مسائل و مشكلات واحد هاي توليدي، تعاوني، پروژه هاي نيمه تمام، و شركت هاي تعاوني غير فعال استان را رصد كرده و تلاش كنيم تا ظرفيت آنها را بالا ببريم و از سرمايه هاي موجود حداكثر استفاده و بهره برداري را داشته باشيم.

سنجري نيز در ادامه طي سخناني اظهار كرد: از آنجايي كه بخش تعاون يكي از  بخش‌هايي است كه مي تواند شعار سال در آن تحقق يابد به همين جهت همه بايد در سال جاري تلاش و همكاري كنند تا بتوانيم از تمامي ظرفيت هاي اين بخش بدرستي استفاده نماييم.

سنجري با بيان اينكه تعاوني‌ها نقش سازنده‌اي در توليد و توسعه اشتغال در كشور دارند گفت: در سال جديد در تلاش هستيم بصورت ويژه مشكلات شركت هاي تعاوني و اتحاديه ها را با همكاري بانك توسعه تعاون، اتاق تعاون استان، اداره كل تامين اجتماعي و دستگاه هاي مرتبط پيگيري و رصد نماييم.

وي نقش اصلي شركت هاي تعاوني را در ايجاد اشتغال حائز اهميت دانست و گفت: امروزه اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني در زمينه رونق توليد و اشتغال نقش و جايگاه مهمي را به خود اختصاص داده اند به همين جهت با بازديد از شركت هاي تعاوني استان در تلاش هستيم موانع موجود بر سر راه  آنها را شناسايي نموده و با همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي مشكلات را بر طرف نماييم.

مدير كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي در خاتمه تصريح كرد: بخش تعاون در قوانين بالا دستي بسيار قوي ديده شده است و اگر اين ظرفيت هاي قانوني اجرايي شوند تعاون بسيار قوي عمل خواهد نمود.

در اين بازديد مهندس شريفيان ضمن ارائه گزارشي از وضعيت اين شركت تعاوني تقاضاي دريافت تسهيلات در جهت سرمايه در گردش، خريد دستگاه هاي جديد و... را مطرح نمود كه مقرر گرديد با همكاري بانك توسعه تعاون استان اين درخواست بررسي و اقدام لازم انجام گردد.