بازديد از كارخانه شركت تعاوني صنايع غذايي مقوي پونه 1398/02/30

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون استان خراسان رضوي؛ در سال رونق توليد در راستاي پيگيري و رسيدگي به مشكلات شركت هاي تعاوني استان با هدف بررسي مسائل و مشكلات تعاوني هاي توليدي از محل كارخانه شركت تعاوني صنايع غذايي مقوي پونه توسط مجتبوي و ابوي رئيس و دبير اتاق تعاون، سنجري (مديركل) به همراه معاونين اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي، محمدي (مديريت شعب) و معاونين بانك توسعه تعاون استان، نظام (مديركل) و معاونين سازمان تامين اجتماعي استان و سروري مديريت اداره تعاون شهرستان مشهد بازديد به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ در اين بازديد ابتدا مهندس قاسمي ضمن ارائه گزارشي از وضعيت شركت گفت: اين شركت تعاوني در سال 1378 به ثبت رسيد و توانست استانداردهاي لازم را جهت  توليد محصولات غذايي از سازمانهاي ذيربط اخذ نمايد.

وي گفت: هم اكنون در اين شركت تعاوني 40 نفر مشغول به فعاليت مي باشند و با رفع موانع پيش رو و دريافت سرمايه در گردش آمادگي اين را خواهيم داشت كه جذب تعداد نيروي بيشتري داشته باشيم .

 قاسمي در ادامه سخنان خود بر تنوع محصولات اين شركت اشاره نمود و افزود: در اين شركت تعاوني محصولات مختلفي از جمله نان حجيم و نيمه حجيم، نان مسطح، دونات، كيك و كلوچه، پودر سوخاري و نان باگت توليد مي شود كه كيفيت آن در سطح استان نمونه و قابل چشمگير است.

در ادامه مجتبوي رئيس اتاق تعاون استان ضمن خوشنودي از روند كار اين تعاوني گفت: با توجه به شعار سال و افزايش رونق توليد شركت هاي توليدي بايستي توسعه اين قبيل تعاوني ها همواره در دستور كار قرار گيرد.

مجتبوي افزود: انتخاب شعار رونق توليد نشان مي‌دهد كه همچنان اولويت كشور مسئله اقتصاد است، از اينرو سياست‌هاي كشور بايد به سمت رفع موانع فعاليت‌هاي فعالين اقتصادي هموار گردد.

وي در پايان گفت: جان گرفتن توليد در كشور بي‌شك نيازمند پارامترهايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد در اين ميان اشتغال و امنيت شغلي در سايه توليد به وجود مي‌آيد و توليد ملي مقدمه‌اي بر اشتغال‌زايي، كارآفريني و افزايش بهره‌وري در تمامي عرصه‌ها به شمار مي‌رود كه بهبود وضعيت اجتماعي، رفاه زندگي مردم و رشد و توسعه اقتصاد كشور را موجب مي‌شود.

سنجري مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز ضمن آشنايي با قسمت هاي مختلف اين شركت تعاوني در سخناني اظهار كرد: خوشحالم از اينكه اين شركت تعاوني توانسته است با قدرت به فعاليت خود ادامه دهد وي هدف از بازديد را عرض خدا قوت و خسته نباشيد اعلام و گفت: معتقدم شبكه تعاوني ها نقش انكار ناپذيري در توليد و اشتغال در جامعه  دارند و شركت هاي تعاوني مي توانند با بهره مندي از ايده هاي نوين و خلاق، شناخت نياز بازار مصرف و زمينه هاي جذب سرمايه، موجبات شكوفايي اقتصادي و اجتماعي را فراهم آورند.

وي در ادامه افزود:بدون شك ارتقاء سطح كيفي محصولات توليدي و تقويت شركت هاي تعاوني مي تواند اثرات بسيار مطلوبي بر تقويت و رونق توليد و هدايت جامعه به سمت مصرف كالاي داخل داشته باشد و در شرايطي كه اشتغال يكي از مشكلات جامعه امروز است توجه و بهره برداري از ظرفيت عظيم تعاوني ها در مسير تقويت توليد ملي و هدايت منابع به سمت توليد داخل مي تواند زمينه هاي رونق توليد را فراهم آورد.

شايان ذكر است در اين جلسه مدير عامل شركت تعاوني صنايع غذايي مقوي پونه درخواست دريافت تسهيلات و سرمايه در گردش را نمود كه مقرر شد با همكاري و مساعدت بانك توسعه تعاون هر چه سريعتر اين تسهيلات پرداخت گردد.