كارگاه آموزشي هنر با هماهنگي رايزني فرهنگي كشورمان در دانشكده توريسم بلگراد برگزار شد. 1397/10/02

به گزارش روابط عمومي اتاق تعاون خراسان رضوي؛ با هماهنگي رايزني فرهنگي ايران در صربستان و دانشكده گردشگري بلگراد، به دعوت ميلنكو جوريچ، معاون دانشكده به منظور معرفي گوشه‌اي از فرهنگ و هنر كشورمان، كارگاه آموزش «ميراث فرهنگي ايران» ويژه دانشجويان برگزار شد.

در اين جلسه ولاديمير پاوكوويچ، استاد ارتباطات رسانه‌اي و خانم گلبهار حياتي مديرعامل شركت تعاوني هنرمندان كارآفرين گلبهار، كه در نمايشگاه «صنايع دستي و هنر ايراني» در پارلمان صربستان نيز حضور داشتند، براي دانشجويان سخنراني كردند.

ولاديمير پاوكوويچ با اشاره به فرهنگ غني سرزمين ايران و تمدن چند هزار ساله آن، سخناني در رابطه سابقه همكاري‌هاي طولاني مدت اين دانشكده با رايزني فرهنگي ايران در صربستان ارائه كرد.

گلبهار حياتي، هنرمند مينياتوريست و مديرعامل شركت تعاوني هنرمندان كارآفرين گلبهار نيز كه تا كنون نمايشگاه‌هاي متعددي را در كشورهاي تركمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقيزستان، تركيه، آلمان، اسپانيا، افغانستان، ارمنستان و مجارستان برگزار كرده، به منظور شركت در نمايشگاه «صنايع دستي و هنر ايراني» در سالن مجلس ملي جمهوري صربستان حضور داشته و ضمن تشكر از مسئولين دانشكده و دانشجويان به سابقه تاريخي هنر خصوصاً هنر مينياتور و نيز هنردوستي ايرانيان اشاره و به آموزش هنر ايراني بين دانشجويان اين كشور پرداخت.